Postituste arv : 439 Join date : 24/01/2010 Asukoht : Eesti, Läänemaa
Pealkiri: Riga-16 Kolm Märts 31, 2010 9:47 pm
Sai eelmine nädal ka üks 50 aastat vana jalgratas koju veetud (nagu mul neid projekte veel vähe oleks). Kuigi masina kunagine saatus saab tõenäoliselt olema ühe 53 aastat vana jalgratta abimootorikomplekti kandja olemine (vähemalt selle sihtotstarbega sai see soetatud), siis niikaua kui ta on veel puhas jalgratas, kajastan seda siin.
Tegu siis Riia jalgrattatehase RVR toodanguga ja mudelinumbriks on 16. Võibolla päriselt ka 18, sest ratas on valmistatud abimootorivalmidusega - tagahargile on tehasest sisse pressitud lohk mootoriketile, et see ei hakkaks vastu raami hõõruma. Siiani ei ole ajaloolased suutnudki selgeks vaielda, et kas see oligi r-16 ja r-18 mudelite erinevus või on r-18 markeering üldse kuskilt trükisest kunagi tekkinud "näpukas" ja on tegu ikkagi mudeliga 16.
Vana omaniku juures nägi masin välja selline:
Viimati muutis seda oldmoped (Kolm Märts 31, 2010 10:06 pm). Kokku muudetud 1 kord
oldmoped Admin
Postituste arv : 439 Join date : 24/01/2010 Asukoht : Eesti, Läänemaa
Pealkiri: Re: Riga-16 Kolm Märts 31, 2010 10:04 pm
Kuna järgi läksin sõiduautoga ja sellelle oli pagasnikusse teepealt juba üks crescenti raam ka laiutama siginenud, võtsin välja tööriistakomplekti ja lammutsain ratta lihtsalt laiali.
Mahtus ära küll.
Kuna masin oli nagunii juba enamvähem laili võetud, sai kodus otsustatud see täiesti pulkadekeks tõmmata, et asi korralikult lihtsalt ära puhastada ja korralik tehnohoole teha enne kokkupanekut. Mittemingit restaureeringut sellele masinale ei tule! AUSÕNA!
Lammutades sai avastatud palju meeldivaid asju - ratas võib ju natukene roostes ja määrdunud välja näha, aga eriti palju läbi elanud ja külameheremonti (välja arvatud esiporikas) see saanud ei ole - kõik küljes olevad detailid on algsed ja enamus pisidetaile olemas. Isegi kõik kinnitusmutrid on õiged - st mitte 8 ja 10mm kantidega vaid vanakooli 9 ja 11
mootoriketivalmidus tagahargis
vannipäev
Loodetavasti hakkab see ratas peale korralikku puhastuskuuri natukene värskem välja nägema ja sellised üksikud suuremad ajahamba võetud ampsud vaid lisavad masinale väärikust. Ainus, mis tuleb võimaluse korral samas värviskeemis paremas säilivuses eksemplari leiu puhul ringi vahetada, on esiporilaud. Samuti tuleks leida esipiduri komplekt.
Kevin
Postituste arv : 24 Join date : 26/01/2010 Age : 29 Asukoht : Hiiumaa
Pealkiri: Re: Riga-16 Kolm Apr 28, 2010 10:40 am
Sellise komplektse Riga meesteka leidmine on mul olnud seni täitumatu unistusi, ideaalne toorik, millest valmis vorpida abimootoriga jalgratas!
oldmoped Admin
Postituste arv : 439 Join date : 24/01/2010 Asukoht : Eesti, Läänemaa
Pealkiri: Re: Riga-16 Esm Mai 03, 2010 12:33 am
Ratas puhastatud, hooldatud, poleeritud, tehtud pisikesi värviparandusi väga hirmastes kohtades edasise roostetamise peatamiseks ja väiksemates kohtades lihtsalt roostetamine keemiaga peatatud ning käib vaikne sobitamine ja taaskomplekteerimine.
oldmoped Admin
Postituste arv : 439 Join date : 24/01/2010 Asukoht : Eesti, Läänemaa
Pealkiri: Re: Riga-16 Püh Mai 09, 2010 9:10 pm
Vaikselt areneb. Juhtraud küll üheltpoolt nii roostes, et läheb tõenäoliselt ringivahetamisele ja sama lugu ka esiporikaga, aga muidu selline paras omas mahlas masin.