PealehtKKKOtsiLiikmete nimekiriKasutajagrupidRegistreeriLogi sisse

Share | 
 

 Start Šosse 1984

Go down 
Mine lehele : Previous  1, 2
AutorTeade
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Teis Juul 05, 2011 9:54 pm

Liimitavaid saad sadulakotti päris mitu toppida, nii et pöialiim mahuks ka ära. Nende vahetamine võtaks umbes sama palju vaeva kui sisekummi vahetamine, nii et ka maanteel saaks sõita. Muidugi odavam variant see just ei oleks, sest uue sisekummi saad 4-5 euroga. Aga liimitavad ikka kestavad arvestades, et enamus fixivennad lasevad nendega ringi ja fixidel saab tagakumm ikka räigelt vatti kui pidureid pole ning kiirus südamelähedane.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Kolm Juul 06, 2011 9:20 am

risker kirjutas:
Näiteks Värkstoa lehel on müügis Alexrims Z1000 pöiad - mis nende eelised/puudused on?
Samuti on ju kodaraid ostes nende pikkust vaja teada, mille järgi need teada saab?

Need on nii laiad põiad, et mingit tavalist 23 mm maantee kummi sinna peale ei aja... Wink
Ehk 28 mm kuidagi läheb, aga see jääb ka suht "laiali venitatuks". Pealegi ei pruugi jämedamad enam tagahargi vahelt läbi mahtuda..
Näiteks 32 mm laiune rehv mahub sossile taha alla vaid pooltühjana... Wink

Pealegi pole Z1000 mingi "päris" topeltvelg vaid suht suvalt kokku valtsitud õhuke alumiiniumplekk.
Kui miskit maantee rattale sobivat, siis pigem Alexrims DA16 (odavaim MNT velg) või DA22 (vähe parem/kergem - kasutan ka ise).

Kodara pikkuse kalkulaator: http://lenni.info/edd/
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Kolm Juul 06, 2011 5:48 pm

heeringas kirjutas:
Pealegi pole Z1000 mingi "päris" topeltvelg vaid suht suvalt kokku valtsitud õhuke alumiiniumplekk.

Z1000 laius on 19mm ja olemuselt pole isegi mitte mängu topeltvelg vaid kõige tavalisem ühekordne. Ise kasutan neid haiget saanud odavamaotsa linnarataste elluäratamisel. Ja selle 20" variant teeb isegi Aisti ja Desna enamvähem sõidetavaks ja samas ei hakka välimuse erinevus niiväga näkku karjuma.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Nelj Juul 07, 2011 8:12 pm

Kas sossil käivad piduritrossid siis lenksu kohalt või alt? Enne olid nad altpoolt tõmmatud, üle lenksu jääks ilmselt aga ilusam... (Pean kõrisid ju pikkuse järgi ostma, üle lenksu kaartele läheb aga rohkem kõri...)
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Nelj Juul 07, 2011 9:21 pm

risker kirjutas:
(Pean kõrisid ju pikkuse järgi ostma, üle lenksu kaartele läheb aga rohkem kõri...)

Vaata, palju sul pidurikõri umbes kokku vaja läheb, lisa mingi mõistlik varu ka veel juurde ja osta selline kogus ära.
Siis kohapeal proovides lõikad sellest omale täpselt sobivad jupid.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Reede Juul 08, 2011 2:33 pm

Nii, kõrid käes, täna homme hakkan mõõtma-külge panema...

Aga sellesse turupealsesse rattapoodi ma küll oma jalga enam ei tõsta Evil or Very Mad Nimelt siis ostsin eile sealt tagumise käiguvahetaja, mingi odav Shimano SIS. Panin poes asja seljakotti, kus ta püsis koduni. Läksin siis hiljem koju ja hakkasin nuputama, kuidas see külge käib. Aga mis ma nuputan, kui kinnituspolti minu käes polnud. (See, et seal üldse mingi polt oli, sai hiljem mulle teatavaks, poodi läksin jutuga, et minu raamile ei saa seda külge panna.) Kuna kell oli juba nii palju, et too pood oli kinni, jätsin tagasimineku tänase peale. Nojah, läksin täna tagasi. Rääkisin oma loo ära, müüjal oli täiesti savi Evil or Very Mad Ütles, et ilma poldita välja ei vaheta ja tagasi ei võta, selle jutu peale, et mina pole polti saanudki, vastas, et pole tema asi. Nüüd on mul siis käiguvahetaja, mida külge panna ei saa. Tuju on täiesti nullis, nii et pole tahtmistki sinna mingit oma kinnitust leiutama hakata. Kruvin vist vihast vana käiguvahetaja tagasi... Pole ma nüüd nii rikas kah, et neid vahetajaid nurka seisma osta. Vot selline lugu. Äärmiselt halb kogemus, müüjal polnud mingit tahtmistki asja lahendada, väitis, et kui ma poldi ära kaotasin, siis on minu süü ja tema ei tee mitte midagi Mad
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Püh Juul 10, 2011 10:38 pm

Oh jah... Üle kivide ja kändude läheb see asi ikka. (Kuigi võtame arvesse, et mu esimene rattaehitus, eks Smile)

Trosside ja trossikõridega sain hakkama kenasti, aga tagumise piduri vedrud, mis teda algasendisse kiskuma peaks, ei toimi väga hästi, järelikult jääb heeblisse nõme loks (ja klotsid käivad natuke ka vasta velge). Kuna sellega leppisin, et esialgu ainult esipiduriga saan pidurdada, jätsin selle sinnapaika.

Siis suutsin vahepeal leppida ka tubularidega, kuna ma neid ju mõned ka rattaga kaasa sain. See leppimine kestis hetkeni, kuni ma neid velje peale kiskuma hakkasin. Absoluutselt nõme tegevus, ma muidugi ei tea, kas uusi tubulare sama raske peale on panna, aga see raske peale saamine ja liimiga mässamine kaaluvad minu jaoks kõik tubulari eelised üles. Vb olen ma liiga mugav inimene, aga clinchereid on ikkagi lihtsam peale saada.

No ja kui ma need kummid peale sain, tuli veerema saamiseks veel kett peale panna. Kuna selle ostsin ka sealt turu pealt poest kunagi, siis nojah... vene värk Laughing Nimelt ketiluku needid on ülejäänud ketist 1mm laiemad ja ei mahu seetõttu käiguvahetajast läbi! Lootsin vahepeal juba, et saan rattaga maalt linna sõita, aga kokkuvõttes võtsin ikka sama targalt auto pagassis linna tagasi.

Nojah. Kogu selle eelneva jutu tulemusena sai otsustatud, et ma tahan ikkagi head ratast, mitte ligadi-logadi veerevat ratast. Järelikult tulevad augustis uued jooksud, kassett, tagumine käiguvahetaja ja ilmselt ka vähemalt tagumine pidur. Jooksud ilmselt Mavic Aksium, sest palju odavamaid valikus polegi, muu kraami pealt jääb see tüüpiline küsimus, et kas Shimano või Campagnolo? Valik jääb ikkagi nende odavamate gruppide juurde, nt Shimano Tiagra... Aga kuna augustini on veel tükk maad minna, suudan ma ilmselt vahepeal veel 10x ümber mõelda...

Senimaani ootaks aga soovitusi, mida selle ketilukuga teha? Mõnest poest uus ketilukk osta, mis pole teistest lülidest laiem? Ja palju nendesse vene kummidesse rõhku sisse võib pressida, ehk keegi teab? Smile
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
plaaster

avatar

Postituste arv : 40
Join date : 02/02/2010
Asukoht : Tallinn

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Esm Juul 11, 2011 1:25 am

Tubularid käivadki tuugalt peale. Enne liimiga kokkutegemist on soovitatav kumm mõneks ajaks niisama jooksu peale jätta, et kumm veniks - siis kui liim juba peal, läheb hõlpsamini. Ka tänapäevastel lääne omadel pead venitama, olenevalt tootjast lähevad mõned kergemini, mõned raskemini.
Ketilukk otsi uus, seda peaks usutavasti mõnest rattapoest eraldi ja üsna soodsalt saama. Üks variant on ka ketilukku mitte panna ja kett lihtsalt oma tihvtiga kinni pressida, kui just ühe lüli ärajäämine keti üldpikkust liiga lühikeseks ei jäta.
Tagumise käiguvahetaja kinnituspolt peaks standartne olema - otsi-küsi rattapoodidest, kellelgi ikka on.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Esm Juul 11, 2011 9:11 am

risker kirjutas:
No ja kui ma need kummid peale sain, tuli veerema saamiseks veel kett peale panna. Kuna selle ostsin ka sealt turu pealt poest kunagi, siis nojah... vene värk Laughing Nimelt ketiluku needid on ülejäänud ketist 1mm laiemad ja ei mahu seetõttu käiguvahetajast läbi!

Oled sa enne tootja ja müüja süüdistama asumist endas kindel, et Sa üldse õige keti ostsid?
Klassikaliseid ketilukke kasutatakse ainult 1/2x1/8 ketil ja sellised ketid on mõeldud ühekäigulistele või rummusiseste käikudega ratastele. Sama ketti, aga ilma ketilukuta, kasutatakse ka 3-käigulistel ratastel (näiteks Sputnik).

Üle kolme käigu omavate rataste ketid on sellest kitsamad ja ka klassikalisi ketilukke Sulle juba teatavaks saanud probleemi tõttu seal ka ei kasutata. Kett on kas kokku needitud või on erinevatel tootjatel omad spetsiaalsed keti ühendamise lahendused - "missinglink", "snap-on" jne
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Esm Juul 11, 2011 11:30 pm

risker kirjutas:
Nojah. Kogu selle eelneva jutu tulemusena sai otsustatud, et ma tahan ikkagi head ratast, mitte ligadi-logadi veerevat ratast. Järelikult tulevad augustis uued jooksud, kassett, tagumine käiguvahetaja ja ilmselt ka vähemalt tagumine pidur. Jooksud ilmselt Mavic Aksium, sest palju odavamaid valikus polegi, muu kraami pealt jääb see tüüpiline küsimus, et kas Shimano või Campagnolo? Valik jääb ikkagi nende odavamate gruppide juurde, nt Shimano Tiagra... Aga kuna augustini on veel tükk maad minna, suudan ma ilmselt vahepeal veel 10x ümber mõelda...

Senimaani ootaks aga soovitusi, mida selle ketilukuga teha? Mõnest poest uus ketilukk osta, mis pole teistest lülidest laiem? Ja palju nendesse vene kummidesse rõhku sisse võib pressida, ehk keegi teab? Smile

Mavic Aksiumi kohta on mul öelda ainult häid sõnu. Paar korda olen mõnest suuremast august läbi sõitnud ja midagi pole juhtunud. Räägitakse, et raskemate teeolude puhul võib mõni kodar end lahti keerata, aga ka seda pole juhtunud. Nad on treeningjooksud ja tavalisest mnt jooksust on nad pisut raskemat, mistõttu on nad odavad, aga see-eest kvaliteetsed. Muidugi Aksiumi mahutamine sosse tagahargi vahele oli ikka päris keerukas, aga nüüd on teras vist veidi järgi andnud, igal juhul nüüd saab teda veidi lihtsamini ära võtta ja tagasi panna. Lisaks veel see, et kui sa selle jooksu sinna taha paned, siis viimast hammakat sa kassettil kasutada ei saa, sest raam jääb ette. Muid probleeme ei tohiks tekkida.
Juppide osas oleks rahakotile kergem vast Shimano, pealegi on neid eestist rohkem saada. Campa on stiilne ja kallis(oleneb muidugi mudelist). Aga nii ära tee, et võtad ühe jupi Campalt ja teise Shimanolt, sest nad ei pruugi alati oma vahel ühtida.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
kaspaar



Postituste arv : 4
Join date : 23/07/2011

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Nelj Juul 28, 2011 2:24 pm

palju siiski venekummidesse barides õhku võib pumbata Smile ?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Reede Juul 29, 2011 9:40 am

Sosse tubulari lasin 8 bar'i, aga seda oli vist isegi tiba palju. Üks kuu aega sain sõita ja siis lendas õhku. 32mm kummi olen kuni 5 bar'i lasknud ja suurematesse 40mm ja 42mm kuni 4 bar'i. Ilmselt võib ka rohkem, aga väga riskida ei maksa, sest ega pumba näidud alati täpsed pole ja mingil hetkel võib õhukumm järgi anda. Enda ratastel olen rõhu alati maksimumi lähedal hoidnud, sest seda kauem kummid kestavad. Ainult talvel sõidan nii madala rõhuga kui võimalik.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   

Tagasi üles Go down
 
Start Šosse 1984
Tagasi üles 
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 2Mine lehele : Previous  1, 2

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Nõukogude rattad-
Hüppa: