PealehtKKKOtsiLiikmete nimekiriKasutajagrupidRegistreeriLogi sisse

Share | 
 

 Start Šosse 1984

Go down 
Mine lehele : 1, 2  Next
AutorTeade
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Start Šosse 1984   Kolm Juun 22, 2011 5:06 pm

Sai kevadel otsustatud, et kuna põhisõit toimub linnas ja maanteel, pole maastikurattast väga asja ja tuleks mõni kergem ja kiirem velo hankida. Mõeldud-tehtud: kuna poes on uued rattad (vähemalt minu jaoks) üüratult kallid, siis sai kasutatud maanteeratast otsima hakatud.

Ja leitud ta saigi: 1984. aasta Start Šosse.



Lähemal uurimisel oli vigu muidugi pisut rohkem, raamil üks väike mõlk ning muid värvikahjustusi, kuid see on tegelikult üle 25 aasta vanal rattal normaalne. Samas on näiteks keskjooks ühelt poolt silmnähtavalt viltu sisse keeratud...

Kuna ratta võiks vähemalt korraks puhtaks saada, hakkasin teda lahti võtma. Esimene suurem katsumus oli sadulapoldi lahtisaamine, mis lõppes pooleks keeratud poldiga Very Happy Mine tea, mis tal viga oli.

Üks suuremaid probleeme on nüüd kahvli eemaldamine. Keerasin kõik, mis lahti keerata andis, lahti, aga asi liikuma ei hakka. Siit ka küsimus: kas on mingi imenipp, kuidas lenksu kahvli sisse minev toru (stemm?) kahvlist välja saada või tuleb tõesti toore jõuga ta sealt välja peksta?


Mihkel.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Kolm Juun 22, 2011 7:05 pm

risker kirjutas:

Üks suuremaid probleeme on nüüd kahvli eemaldamine. Keerasin kõik, mis lahti keerata andis, lahti, aga asi liikuma ei hakka. Siit ka küsimus: kas on mingi imenipp, kuidas lenksu kahvli sisse minev toru (stemm?) kahvlist välja saada või tuleb tõesti toore jõuga ta sealt välja peksta?


Seal kõige klassikalisem koonuskinnitus. Eemaldamiseks keerad keskmise, läbi stemmi tuleva pika poldi umbes poole sentimeetri jagu lahti, lööd korra siis sinna haamriga peale - poldi sisse tagasi, et alumine koonus toru seest välja tuleks ja toru lõdvaks laseks ja võtad siis stemmi esihargist välja. Kui kaua kinni olnud ja roostet vahele võtnud, võib vaja olla veidi pöörata ja nukerdada ning õli vahele meelitada, aga siiani on kõik need ilusti ära tulnud.

Raamis viltu olevad keksjooksukausid tunduvad olevat sosside tüüpiline tehasepraak - mul ka üks raam, kus paempoose raamikausi keere on raami nurga all sisse keeratud. Ega seal muud ei päästa, kui lasta mõnel tollmõõdus keskjooksulõikureid oleval isikul raam üle keermestada ja sinna padrun sisse keerata.

P.S. ratas näeb pildil küll väga hästi säilinud ja heas komplektsuses välja ja isegi originaal joogipudelihoidja on küljes olemas.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Kolm Juun 22, 2011 7:53 pm

Tänud, kahvli sain nüüd kenasti kätte (Y)

Nüüd ongi vaja veel keskjooks küljest ära saada, siis saab lapiga üle tõmmata ja mõelda, mis edasi teha - ideaalis tuleks vana värv maha võtta ning uus asemele panna, aga kuna eesmärk on asi võimalikult odavalt võimalikult hästi jooksma saada, siis pole välimus ehk kõige tähtsam aspekt...

Kuid millegipärast jääb tunne, et mul pole see päris õige keskjooksuvõti, millega teda maha võtta. Mul on selline GAZ-i kirjadega ühe nagaga võti, millega haamri kaasabil ma ta ilmselt maha saaks, aga kuna keskjooksul on 2 naga, siis jääb selline tunne, et midagi võiks paremini sobida.

Kui ma nüüd neid juppe mustusest ja vanast määrdest puhastama hakkan, siis mis selleks kõige parem vahend oleks? Puhas vesi vast päris kõike maha ei võta... Ja kui hiljem taas kokku hakkan panema, millist määret kasutada? Kas võin poest mõne suvalise võtta või on mõni mark teistest parem? Soovitusi võib jagada ka nt poleerimisvahendite teemal, millega aluosad ilusaks teha.

Ratta sain üsna komplektsena kätte küll, kaasa tulid isegi originaalpump, tööriistakott ja originaalsed kasutamata varukummid Very Happy Pole küll testinud, kas nad kõik ka õhku peavad, aga komplektne oli see ratas küll. Pidin isegi ostudokumendi kaasa saama, see jäi nüüd müüja kätte või õe segamini elamisse kadunuks... Pudelikorv on tore küll, aga üks raamikinnitus on tal kadunud, ühe kinnitusega aga logiseb liialt. Eks selle jaoks mõtleb midagi välja, et ikka kasutada saaks.


Mihkel.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Kolm Juun 22, 2011 9:02 pm

Väike märkus ka keskjooksu kausside eemaldamise kohta - ketirattapoolne on tagurpidikeermega!

Vanast möginast puhastamiseks kõige ideaalsem puhastusvahend on aerosoolpakendis WD40 õli. Lased selle üle, ootad minutikese ja pühid kogu pasa lapiga maha. Vajadusel kordad operatsiooni.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Nelj Juun 23, 2011 9:31 am

Pudelikorvi võid kasvõi kaablisidemega kinni tõmmata. Mul oli samuti üks kinnitus kadunud ja tõmbasingi kaablisidemega kinni. Ka keskjooksu keere on mul veidi viltu sees, aga mitte päris silmnähtavalt. Lisaks on mul pedaalikeere veidi viltune, aga olen sellise seisukorraga viimase kolme kuu jooksul 500km korvidega sõitnud ja veidi viltused keermed pole mind veel seganud. Aga ratta säilivus paistab päris hea olevat küll. Vedas, et nii palju asju kaasa said. Võiksid vana värvi ikka säilitada, originaalvärv on ikka midagi muud. Kas jooksud ja käiguvahetaja on sirged? Mul on kaks paari sosse jookse ja mõlemad õrnalt kaheksas. Sosse käiguvahetajaid oli mul ka kaks tükki, mõlemad üsna kõverad. Ühel lendas piirajakruvi minema ja paha aimamatult tõmbasin käiguvahetaja kodaratesse. Hea, et tagakumm puru ei läinud, tõmbas kohe blokki. Peale seda pole Harkovi tagumisi käiguvahetajaid kasutanud.
Originaalpedaalikorvid on uhked!
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Nelj Juun 23, 2011 12:17 pm

Kuna kahvel pole päris originaal (välja vahetatud), siis midagi värvin ilmselt ikka üle. Ei meeldi see kahvli värv üldse. Lisaks on vana värv piisavalt kriimustatud, et mõelda ülevärvimisele. Mõtlesin, et võiks ju umbes originaalsinist tooni värvida mõlemad, siis ei muutu välimuses väga midagi. Embleemid läheks kaduma, aga nende pärast väga ei põe. Esimese XB3 embleemi plaanin pärast värvimist tagasi panna, et mingigi originaalsus säilitada (kui selle tagasipanek ja tervelt eemaldamine muidugi peavalu ei saa olema).

Jooksud peaks enamvähem sirged olema. Millega käiguvahetaja sirgsust mõõdetakse? Peaks ta silmnähtavalt kõver olema? Muidu proovisõitu tehes tõmbasin endalgi käiguvahetaja kodaratesse, õnneks madalal kiirusel. Kodarad nüüd natuke rikutud Very Happy Kodarakaitsme peaks vahele panema, see midagi päästaks vast... Aga eks see on reguleerimise asi, kui ma teda kunagi kokku hakkan panema.
Samas olen ka mõelnud, et võiks ju päris uued jooksud osta. See aga kergitaks eelarve päris kõrgele, nii et uued jooksud jäävad ilmselt tulevikku.

Pedaalikorvid võtsin küljest ära kahel põhjusel. Esiteks siis see, et alguses ei tahtnud korvidega sõita, kuna pole harjunud. Teiseks aga sellepärast, et üks korv on katki Sad Sealt, kus korvil rihmaasa kinnitus on, needi juurest on ära murdunud. Ühe korviga oleks ka ju lame sõita Very Happy Eks näeb, vb hangin kuskilt teise juurde ja saab kasutada.

Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Reede Juun 24, 2011 2:49 pm

Kui käiguvahetaja käis kodarates ära, siis on ilmselt kõver. Esimese embleemi saab suhteliselt lihtsalt ära. Lööd needid välja ja saad embleemi kätte. Tagasi pannes tuleb uued needid ehituspoest otsida.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Soobel

avatar

Postituste arv : 56
Join date : 25/11/2010
Age : 43

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Reede Juun 24, 2011 4:21 pm

Ära jama, jäta ikka tehasevärv ja embleemid peale! Kahvel katsu kuidagi sama tooni vaid saada või, kui õnnestub kuskilt leida, mõni üleni kroomitud kahvel alla saada. Kõik muudkui teevad omale singelspeede ja fiksisid ja värvivad Sosse raamisid änksaks, varsti oleme fakti ees, et polegi enam ühtki ehedat tehasevärvis Sosset alles. See sul veel suht vana põlvkonna oma ka...
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Laup Juun 25, 2011 8:02 pm

Hughes: isegi kui too käiguvahetaja kõver on, kasutada annab teda ju ikka või on päris mõttetu vidin? Käiguvahetajat päris vahetama ei tahaks hakata...

Soobel: Esialgu jääb värvimine ilmselt ära. Aga värviparandusi oleks ikkagi vaja teha (Soovitusi, kus, millega?). Ja üldsegi rääkisin ma ratta originaaltooni taasvärvimisest, et tulemus võimalikult kena tuleks. Raamil siiski kriime on, kahvlil on näiteks terve üks külg kriimuline - ju on käna käidud...

Muidu käisin jaanil maal, kust leidsin pudeli lakibensiini - kuna soovitatud WD40 suures osas sellest koosneb, võib ka puhta lakibensiiniga puhastada? Minu loogika seda ütles vähemalt Very Happy

Nüüd hakkab siis juppide läikimalöömine, mõne jupi vahetus ning lõpuks kokkupanek. Mis seal rattal kindlasti välja võiks vahetada, mis omakorda üsna lihtsalt kättesaadav on (näiteks Sadamaturu putkast)?
Mul praktiliselt juuli lõpuni aega selle rattaga tegeleda, kuna selle ajani kips Sad Muidugi võiks ka varem valmis saada...

E: Ega keegi pole juba sossi raamikleepse digitaalsele kujule ümber vorpinud? Vastasel juhul pean seda ise tegema Razz
Ja keegi oskab ehk rääkida, kas Side tn Ratturis raami värvimisel metalliktoone ka valikus on? Alternatiiviks oleks muidugi kontaktmeil, mida sel poel nähtavasti pole. Helistada ega kohale minna ainult lisainfo saamiseks ei raatsi...
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
VirgoNeeme



Postituste arv : 1
Join date : 29/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Reede Juul 01, 2011 1:53 pm

Mina soovitan ka võimalikult originaalsena säilitad. Nii värvi kui ka juppide osas. Ehedat nõuka tehnikat on vähe saada.

Loe minu emotsioone sellest ajast: http://velolove.ee/2010/10/kas-kole-roheline-ratas-on-ilus/
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Reede Juul 01, 2011 5:15 pm

Esialgu jääb vana värv alles, nii raamile kui kahvlile. Kuid pikas perpektiivis tahaks ikkagi kahvli raamiga samasse tooni saada ning raamil vähemalt värviparandusi teha. Praegu on raam üsna kriimuline (esimeses postis oleval pildil pole muidugi väga midagi näha Razz)

Homme lähen toon turu pealt poest kahvlitoru juurde uued laagrid ning uued keskjooksu kausid ja laagrid. Siis saab hakata ratast jälle kokku panema Smile

Kas uute piduri- ja käiguvahetutrosside valikul on midagi erilist ka vaja vaadata või võin suvalised osta? Kas osta uued trossikõrid või annab ka originaale kuidagi valgendada? Natuke kollaseks on ajaga läinud Very Happy
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Laup Juul 02, 2011 1:15 pm

Uute keskjooksu kaussidega tuli ka lockring, minu küsimus on, et mis see head teeb? Vanadel kaussidel lockringi polnud...
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Laup Juul 02, 2011 10:08 pm

Fikseerib ära reguleeritava kausi, et see ise ennast peale õigesse asendisse reguleerimist paigast ära ei keeraks. Ennem oli see Sul lihtsalt küljest puudu.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Laup Juul 02, 2011 10:16 pm

Ei lähe see keskjooksu sisse keeramine mitte nii lilleliselt kui oleks võinud... Nimelt keeran mõlemalt poolt kausid sisse nii palju kui võimalik. Reguleeritav jääb mõne keerme jagu välja, sest rohkem lihtsalt sisse ei lähe. Aga probleem on selles, et võll jääb ikka ligadi-logadi käima. Kas oleks pidanud uute kausside juurde ka uue võlli ostma või on mul ikka ja jälle mingi nipp kahe silma vahele jäänud, kuidas asi paika saada?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Laup Juul 02, 2011 10:25 pm

Mõõda huvipärast ära nii uute kui ka vanade kausside seinapaksused, et kui kaugel ee laagri tööpind välispinnast on.

Mulle tundub, et kausse on toodetud erinevate paksustega.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Laup Juul 02, 2011 10:49 pm

Ma nüüd ei saa päris täpselt aru, mis sa mõtled Smile Kas mõtled selle augu paksust, läbi mille võll välja ulatub (st läbi kausi oleva augu kõige kitsam osa) või midagi muud?


E: praegu lahendasin asja igatahes nii, et panin uue reguleeritava kausi asemele vana kausi tagasi - sai ilusti kõik fikseeritud... Uue kausi laagripesa oli sügavam küll muidu, sealt tuli ka rohkem vinti ja seepärast ta sisse minna ei tahtnudki... Kuigi mõõdu järgi oli raamis vinti piisavalt küll, lihtsalt kuna seda osa pole kunagi kasutatud, siis on ta soga/roostet/jms muud jama täis...
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Püh Juul 03, 2011 8:47 am

risker kirjutas:
Ma nüüd ei saa päris täpselt aru, mis sa mõtled Smile Kas mõtled selle augu paksust, läbi mille võll välja ulatub (st läbi kausi oleva augu kõige kitsam osa) või midagi muud?

Oldmoped mõtles ilmselt keskjooksu kausside seinapaksust.

Venelaste "soss" kujutab endast orginaalis segapudru omaaegsest prantsuse meetermõõdustikus jalgratta juppide standardist (+ haruldane nn. šveitsi mõõdus keskjooksu mõõt) - tänapäevaks on see 99% ulatuses välja surnud, ning uute (kvaliteetsete) juppide saamine on paras n...ss

Nimelt kaussidega keskjooksu annab sobitada erinevate seinapaksuse ja erinevate keskjooksu võlli laagrikaelte vahekaugusega jubinaid. Prantslased kasutasid õhukeseseinalisi "kausse" ning laiema laagrikaelte vahega võlle (54 mm).
Venelastel paksema seinaga kausid ja kitsam laagrikaelte vahe...
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Esm Juul 04, 2011 2:23 pm

Keskjooksu jätan praegu nagu on. Ei usu, et see uus kauss sinna ilma suurema peavaluta sisse läheb ning ilmselt ei müüda ka natuke madalamaid kausse, mis sobiks. Pidurid jätan originaalid, klotsid vahetan küll välja, kui sealt poest nad üles leian.

Jäänud probleemid on siis:
1) Tagumine käiguvaheti - lahti võtta, puhastada, uuesti määrida ja kokku panna? Üks litter on kulunud, kas selliseid hammasteta litreid ka saada on (pole veel turu peal olevat poodi nii põhjalikult läbi kammida) Teine võimalus oleks osta uus käiguvahetaja, mis on ilmselt eelarvele kahjulik, samas vastupidavam ja töökindlam?
2)Juba varem küsitud - trossid ja kõrid - on midagi tähtsat uute ostul vaadata või võin suvalised ja võimalikult odavad võtta?
3)Kett - samad küsimused mis eelmise punkti juures...

4)Kõige tähtsamad asjad - rattad. Võimalusi on mitmeid...
a)Lapiga üle tõmmata ning rehvid uuesti liimida ning sõites loota, et katki ei lähe
b)Uued pöiad ja kodarad, samas jätta vanad rummud - kui mõtekas selline käik oleks? Nii saaks kasutada ka vana tirri... Rehvid oleks vast natuke vastupidavamad + saaks kaasas kanda varusisekummi, mille tee ääres vahetus väga suur töö pole...
c)Täiesti uued jooksud - siin on omakorda paar võimalust, et kas laduda ise või osta juba valmislaotud jooksud... Lisaks tuleks sel juhul osta ka uus kassett?

Ootan soovitusi - pole ratta(juppide)maailmas veel nii kodus, et saaks suvalisse poodi astuda ja öelda, mida tahan, samuti ei kasva rahakott seljas... Võite anda linke netipoodidele või niisama arutleda, nende venelaste iseärasustest rääkida, et mul millestki kinni oleks hakata Smile
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Esm Juul 04, 2011 5:34 pm

Trosse ostes vaata, et ostad õige otsaga, eriti just piduritrosside puhul - enamus rattapoodides antakse sulle piduritross automaatselt MTB otsaga, mitte "seenega", nagu Sul vaja oleks.
Kõridega vaata, et kuhu otsa sul on kõrile vaja "kübar" panna, kuhu mitte - sossil enamus kohad käivad ilma otsteta kõriga ja otsakübaraga kõri sinna ei mahu.

Kett peaks sossil olema 1/2x3/32, ehk siis tavaline, mida kasutatakse enamusel 4-8 käigulistel ratastel.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Teis Juul 05, 2011 3:09 pm

oldmoped kirjutas:
Trosse ostes vaata, et ostad õige otsaga, eriti just piduritrosside puhul - enamus rattapoodides antakse sulle piduritross automaatselt MTB otsaga, mitte "seenega", nagu Sul vaja oleks.
Kõridega vaata, et kuhu otsa sul on kõrile vaja "kübar" panna, kuhu mitte - sossil enamus kohad käivad ilma otsteta kõriga ja otsakübaraga kõri sinna ei mahu.

Kett peaks sossil olema 1/2x3/32, ehk siis tavaline, mida kasutatakse enamusel 4-8 käigulistel ratastel.

Tänud! Tänane saak siis poest kett ja trossid. Kõridega sai ühe poega kokku lepitud, et reedel lähen tagasi, siis saan... Kõriotstest niipalju, et enne polnud otsi mitte kuskil. Igal pool oli kõril välimine kiht maha lõigatud... Kas on võimalik, et kuskile siiski lähevad otsad ka? Näiteks piduriheeblite külge, seal on vähe suuremad augud kui mujal...

Piduriklotse oli turu peal poes ainult üks komplekt alles. Kust teise saaks? Vanad klotsid päris mõnuga kulunud...

Jäänud veel tagavahetaja ja rattad... Litrite kohta unustasin turu pealt poest küsida, kui kunagi jälle lähen, eks siis küsin. Või et ehk olekski targem tagavahetaja välja vahetada. Sel juhul, millist seeriat eelistada?

Ratastega liigub mõte selle variandi poole, et laoks vanadele rummudele uute pöidade ja kodaratega uued jooksud. Siinkohal jällegi küsimus, milliseid pöiad, millised kodarad?

Tänud siinkohal kõigile abistajatele, kes siiamaani kaasa on rääkinud Smile
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Soobel

avatar

Postituste arv : 56
Join date : 25/11/2010
Age : 43

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Teis Juul 05, 2011 6:32 pm

Kui meenutama hakata, siis vähemalt Sputnikul olid vist sinna pidurilinkide alumiiniumpesatesse minevad kõriotsad hülssidega. Pidurite pronksist reguleerimispoldid, millest pikuti trossiauk läbi, olid väikese kõripesaga, st ilma hülsivõimaluseta. Raami küljes olevatesse ninnununnudesse käisid kõrid tõesti ilma hülsita ja kooritud otsaga. Nüüd ei ole vaid silme ees, kuidas käiguvahetajatesse ja heeblitesse tulevad kõriotsad olid - pakun, et kah ilma hülssideta.

Velgedeks vali ikka korralikud alumiiniumist topeltveljed. Nendega on vaid üks häda: 36-kodaralisi liikus vähe, tuli mööda linna käia ja otsida. 32-seid pakuti igal pool. Ja kodarate koha pealt on tähtis, et oleks roostevabad: tsingitud lähvad kohe kärna, kui sügisel/talvel natukenegi tänavasoola lõhna saavad.

Ja vähemalt Turisti pidurisuportisse läksid küll tavalised maastikuratta klotsid jämedama varrega. Minu arust olid sossel samasugused, aint lühemate haaradega.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Teis Juul 05, 2011 8:31 pm

Kui kesktõmbepiduritest rääkida, aiis Turisti piduritel on klotsi kinnitusauk rattaga paralleelselt ja sinna kinnituvad vahetüki abil varrega klotsid, Sossi piduritel on piduri kuju nii, et klotsi kinnitus on rattaga risti ja tagant mutterkinnitusega klotsid on otse piduri küljes.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Teis Juul 05, 2011 9:00 pm

Näiteks Värkstoa lehel on müügis Alexrims Z1000 pöiad - mis nende eelised/puudused on?
Samuti on ju kodaraid ostes nende pikkust vaja teada, mille järgi need teada saab?



PS. Kui Värkstuba kraami ka nõus postiga teise Eesti otsa saatma on, siis saaks ehk mitu kärbest ühe hoobiga - piduriklotsid, pöiad, kodarad(mille õige pikkuse oldmoped kui minust targem ehk välja suudab mõelda) Wink
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Teis Juul 05, 2011 9:19 pm

Käiguvahetaja soovitaksin sul ikka uue osta. Võid ju turu pealt kõige odavama võtta - miski 10 eurot. Need alumiinium jooksud on suhteliselt nõrga võitu. Linnas sõiduks liimitavad sobiksid üpris hästi. Vähemalt mina sain ühe mitu aastat vana liimitavaga linnas ikka mõnisada kilomeetrit edukalt sõita. Lasin 8 bar'i sisse ja väga mõnus oli! Aga jooksud sobiksid ainult autoteel sõiduks. Äärekivid lööksid ilmselt kaheksasse. Ise suutsin sõidu ajal kuidagi ühe kodara murda. Uued odavamad liimitavad rehvid on eesti netipoes saadaval kusagil 20 eurot tükk. Korralikud maksavad 40 eurot tükk, aga need on parema veerevusega, kvaliteetsemad ja mustrivabad!

Natuke linke:
http://www2.et-bike.ee/index.php?cPath=24_56_230
http://hobisport.ee/Maanteerattad-ja-tarvikud/Kummid/Tubular/View-all-products.html
http://www.proshop.ee/?c=8&p=32382

Endale on hetkel kõige paremini silma jäänud Vittoria Corsa Evo Slick proshop'i poest. Sisse saab lausa 14 bar'i lasta. Kui fixi valmis saab, siis panen ilmselt need alla. 700x23 mõõt sobib sossile ideaalselt. 700x21 suhtes pole kindel, peaks sobima?

Arvestades, et soovid ratast võimalikult odavalt, siis kõige odavamad:
http://hobisport.ee/Maanteerattad-ja-tarvikud/Kummid/Tubular/1170-Continental-Giro-tubular.html

Mulle Conti rehvid väga ei istu. Maanteel oli mul nende üks parimaid ja popimaid GP4000 mõnda aega all, aga korra lasin kogemata blokki ja läinud ta oligi... Nüüd on all Schwalbe Ultremod ning veerevust ja vastupidavust ei anna võrreldagi!

Kui Tartus poest liimitavaid ehk tubulare küsida, siis krooni ajal öeldi mulle Hawaiis hinnaks 1000 krooni ja laulupeo pst 300 krooni. Ühesõnaga osta netist ja üleüldse võid juppe pigem netist otsida. Näiteks velo clubbersist olen väga palju häid, odavaid ja kasutatud juppe saanud. Ma usun, et sealt saaksid 5 euroga mõne korraliku kasutatud Deore või mõne muu käiguvahetaja. Muidugi 5 hammakaga kassettile ei pruugi kõik sobida, aga kui piirajakruvidega mässata, siis saab äkki isegi paika.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
risker

avatar

Postituste arv : 15
Join date : 30/05/2011
Age : 24
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   Teis Juul 05, 2011 9:46 pm

Liimitavate vastu räägibki see fakt, et maanteel pikemaid otsi sõites (näiteks 50km kaugusele maakohta) pole kummi lõhkemisel midagi teha. Sisekummi aga saaks ikka kaasa võtta, tee ääres ära vahetada... Kui mu ainus plaan oleks linnas sõita, jääks muidugi liimitavate peale Razz
Linnas sõidaks selle rattaga ilmselt autoteel, kuna kõnniteedele on targem maastikurattaga sõitma jääda (nagu kruusateel sõidaks)- Puiestee tänava kõnniteed pole küll maanteeratta koht Razz

Muidu kui tubular rehvidest rääkida, siis neist olen ise piilunud Schwalbe Milano poole - üsna odavad ja retro-beeži äärega Razz
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: Start Šosse 1984   

Tagasi üles Go down
 
Start Šosse 1984
Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 2Mine lehele : 1, 2  Next

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Nõukogude rattad-
Hüppa: