Meeste jalgratas Ukraina 1988'ndast aastast.
Kuulub ühele mu tuttavale, kes sai selle mõned aastad tagasi ühe papi käest koos muu äraviskamiseks mõeldud prahiga.
Tundub, et ratast kasutatud suhteliselt vähe, kuna imeheas visuaalses säilivuses, kuigi seismisest osadel galvaniseeritud olnud detailidel palju roostet - tõenäoliselt tehases lohakalt töödeldud. Kuna siiani lihtsalt kuuris seisnud ratast tahetakse nüüd vahetevahel ka kasutama hakata, siis tegin sellele täis tehnohoole, mis oli paras peavalu - kõik määrded olid kuivanud kivikõvaks seebiks ja vajasid kõigepealt ratta täielikku osandamist ja likku panekut vana kuivanud tavoti eemaldmiseks.
Samas sai ka konstanteeritud, et keskjooksus ei olnud määre kuivanud - lihtsalt see oli tehasest kogemata täiesti kuivalt kokku pandud.
Tagaratas oli enamvähem ok, esiratas aga oli vist koostatud näpuga keerates - kõik kodarad olid totaalselt lõdvad ja lausa lontis.
Kõige muu mis oli nagu uus ja kulumata kõrval tundus väga imelik keti seisukord - kuigi see oli peaaegu 5mm paksu määrdekihi all oli see totaalselt "väljaveninud".
Ühele pedaalile oli koonuse kontramutter panemata unustatud ja teise poole omas oli koonus sattunud mingi teise masina oma, sest oli mitu mm suurema auguga, kui pedaalivõllil olev keere.
Peale korralikku puhastust, kõigi nende puuduste kõrvaldamist/ringivahetamist, määrmist ja korralikult kokkupanekut ning velgede sirgeksajamist ja kodarate pingutamist, sai masinast täiseti kobe ja stiilne tarberatas, mis loodetavasti teenib omanikku päris kaua. Loodan hingest, et sellega ka õrnalt käitutakse ja selle välimus vähemalt mingiks ajaks algsel kujul edasi säilub.