Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
PealehtOtsiLatest imagesRegistreeriLogi sisse

 

 Mifa keskjooks

Go down 
3 posters
AutorTeade
erikpets




Postituste arv : 1
Join date : 01/05/2012
Asukoht : Harjumaa

Mifa keskjooks Empty
PostitaminePealkiri: Mifa keskjooks   Mifa keskjooks Icon_minitimeNelj Mai 03, 2012 10:25 pm

Tervitus,

Olles nädalakese nii siin, kui ka teistes jalgrattafoorumites ringi kolanud ja informatsiooni otsinud, otsustasin siiski uue teema algatada lootuses, et leidub mõni hea inimene kes söandaks võhikule paar õpetussõna jagada.

Nimelt olen oma oinapäilisuses otsustanud ette võtta paarkümmend aastat lageda taeva all roostetanud Mifa naiste ratta taastamise/renoveerimise. Ei ole mul suuri restaureerimise plaane vaid sooviks lihtsalt vanale asjale uue elu anda. Varasemad kogemused mul rataste remontimisel (rääkimata nii vanadest isenditest nagu see) puuduvad, ent soov on just isetegemisest emotsioon saada.

Probleem ratta osadeksvõtmisel tekkis mul keskjooksu juures. Oskab keegi siin seletada, kuidas saada kätte keskjooks, eemaldada vändad jms. Kas pildil näha oleva sälguga "kinnitusseibi" lahtisaamiseks on võimalik kuskilt leida spets võtit või saab hakkama nn kruvika-haamriga? Kas nende sälguga seibide lahtisaamisega on kogu kupatus käes või järgneb nendele veel mingisugune kinnitusmehhanism? Nipid/nõksud?

Keskjooks oli täiesti kinni roostetanud ja lahti sain selle alles peale MoS2 ja WD04 õlitusaugust sisselaskmist ning mõningast jõu avaldamist.

Mifa keskjooks KetiratasMifa keskjooks Slkseib
Mifa keskjooks RatasMifa keskjooks Esisilt
Tagasi üles Go down
oldmoped
Admin



Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

Mifa keskjooks Empty
PostitaminePealkiri: Re: Mifa keskjooks   Mifa keskjooks Icon_minitimeReede Mai 04, 2012 8:49 am

Põhimõtteliselt sama lahendus, kui tänapäevastel enamus ratastel - kanttapiga võll/vändad ja mutriga kinnitatud.

Keerad mutri maha ja sikutad vändad võllilt maha. See, kas sellel konkreetsel eksemplaril ka mingi tõmmitsakoht kuskil on ja milline, ei julge öelda.

Kui vändad võllilt käes, siis pääsed keskjooksu võlli koonustele ligi.
Tagasi üles Go down
http://www.moped.ee
Vahindra




Postituste arv : 27
Join date : 19/02/2010
Asukoht : Tartu

Mifa keskjooks Empty
PostitaminePealkiri: Re: Mifa keskjooks   Mifa keskjooks Icon_minitimeReede Mai 11, 2012 1:14 pm

Kas selle mutri lahtikeeramiseks on olemas ka mingi spets tööriist?
Tagasi üles Go down
http://www.alfapluss.eu
oldmoped
Admin



Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

Mifa keskjooks Empty
PostitaminePealkiri: Re: Mifa keskjooks   Mifa keskjooks Icon_minitimeKolm Mai 16, 2012 9:46 pm

Sai eile õhtul puht sportlikust huvist üks täpselt selline lahatud. Mitte küll Mifa vaid NSU kirjaga aga see tõenäoliselt ka ainus vahe.

Parempoolse vända kinnitusmutter on parem-, vasakpoolse oma vasakkeermega.
Peale nende lõhikuga mutrite mahakeeramist (näiteks väga laia lapikotsaga T-peaga kruvikeerajaga, kuhu on tera keskele sälk tehtud) saab vända eemaldada. Väntades olemas täitsa ka tõmmitsakeere. Ära tulevad otsast ainult vändad - ketiratas on otse võllile kinnitatud.
Peale väntade eemaldamist vaatab vastu tavaline 40mm pressitavate raamikaussidega keksjooks - lahti käib vasakult poolt - kontra, vaheseib ja laagrikoonus (vasakkeere!) peale mille eemldamist saab võlli paremale välja võtta ja laagrikausid raamist välja koputada.
P.S. tuleb eemaldada raamilt ka õlitusnippel - selle jalg ulatub laagrikausside vahel olevasse "torujuppi" (mis laareid raami sattuva vee eest kaitseb ja samas ka niplist lastud määrde ilusti kahele poole laiali jagab) ja takistab selle eemaldamist.
Tagasi üles Go down
http://www.moped.ee
Vahindra




Postituste arv : 27
Join date : 19/02/2010
Asukoht : Tartu

Mifa keskjooks Empty
PostitaminePealkiri: Re: Mifa keskjooks   Mifa keskjooks Icon_minitimeKolm Mai 30, 2012 11:22 pm

Kinnitusmutrite jaoks tegin vanast peitlist sobiva tööriista, mida tellitava võtmaga keerates sain mutrid lahti (siinkohal tänud ksf! oldmobedile mainimast, et vasakpoolne on vasakkeermega). Siis sai mindud väntade kallale. Esimesena andis järgi minu Park Tooli vändatõmmits, mis muutus vigastatud keerme tõttu kasutuskõlbmatuks (keere oli juba enne natukene vigane). Väga kahju pole, kuna ammu plaanis endale hankida uuem mudel CWP-7, et jääks ära see kuhu-ma-nüüd-selle-teise-otsajublaka-panin probleem.
Siis sai välja otsitud vana tõmmits (esimene rattatöörist, mis kunagi ostsin), kuid ka see ei andnud tulemusi. Seekord andis järgi vända keere. Proovisin ka laagritõmmitsaga vasakpoolset vänta eemaldada, kuid ka see pole siiani veel õnnestunud. Kui pinged lähevad piisavalt suureks, siis kuskilt libiseb tõmmits lahti.
Võimalus oleks asjale puuri, sae või relakaga kallale minna, kuid tahaks asja tervelt kätte saada. Konkreetsest vändakomplektist kahju pole aga praegu proovin seda tervelt lahti saada, ehk läheb kunagi seda teadmist tarvis. Lasen jälle törtsu õli peale ja jään ootama järgmist päeva.

On sellistel väntadel tõmmitsakeere ikka 22x1?
Mida võib tähendada kinnitusmutri alt välja tulnud vändal olev tähistus "T5"? Kas seotud kuidagi keermega?
Tagasi üles Go down
http://www.alfapluss.eu
Sponsored content





Mifa keskjooks Empty
PostitaminePealkiri: Re: Mifa keskjooks   Mifa keskjooks Icon_minitime

Tagasi üles Go down
 
Mifa keskjooks
Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
 Similar topics
-
» Ukraina keskjooks
» Sputnikule/Turistile nelikant keskjooks
» Tänapäevane keskjooks sossile/turistile?

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Tehniline-
Hüppa: