| KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI | |
|
|
|
Autor | Teade |
---|
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Esm Mai 10, 2010 6:41 pm | |
| Täna sain Smartpostist paki juppidega Laenu peal olnud ja sellel rattal ka algselt olnud pedaalid: Shimano VIA tagarummu. Täitsa meeldiv, et roostevabast kodaratega, sest avastain täna esirattal ka roostevabad: Ja Shimano Positron 400 tagavaheti. Nüüd ongi küsimus kuidas lahendada selle kinnitus raami külge? Kindlasti on nendel kinnitustüüpidel omad spetsiifilised nimed ja keegi juba leiutanud nende omavahel ristamise aga mul täiesti võhikuna neid mööda netti otsima hakata on paras peavalu. Äkki keegi targem annaks nõu. | |
|
| |
heeringas
Postituste arv : 120 Join date : 12/03/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Esm Mai 10, 2010 7:52 pm | |
| Eks ta käis originaalis pikka "dropoudi" külge, rattavõlli otsa, ning väikepolt kinnituskõrvas juures siis hoidis käiguvahetajat õiges positsioonis. Aga pikki "dropoute" sul sel raamil pole... Kuna sa ümbertegemisest ei pääse, siis mina "mudiks" seda positroni junni - võtaks võllikinnituse küljest ja orgunniks ta raami küljes olevasse õigesse vahetaja auku - miski peenkeere oli (M10x1 või M8x1?). Probleem võib tekkida seal (käiguvahetaja küljes) asuva vedruga (hoiab käiguvahetjat pinge all, ehk pingutab ketti). Idee selles, et ratsid sellele positronile tavalise käiguvahetaja kinnituse külge. Ehk tee mis sa teed - aga alu-raam jäta puutumata Positron ise oli muidugi paras saast - oli küll esimene indekseeritud käiguvahetus süsteem - aga mõeldud ikka rohkem sellistele "noname" supermarketi ratastele http://www.sheldonbrown.com/shimano.html#positronKui miskit kobedamat tahad, siis on mul kuskil "short-cage" Campagnolo tagavaheti - töötab, aga on üsna kriibitud ja päevinäinud. "Short-cage" tähendab, et väga suurte tagahammakate peale ei ulatu vahetama, max oli vist 24-26. | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Esm Mai 10, 2010 8:00 pm | |
| - heeringas kirjutas:
Kui miskit kobedamat tahad, siis on mul kuskil "short-cage" Campagnolo tagavaheti - töötab, aga on üsna kriibitud ja päevinäinud. "Short-cage" tähendab, et väga suurte tagahammakate peale ei ulatu vahetama, max oli vist 24-26. Sellel täna saadud rummul ongi hammakad 14-17-19-21-24. Mis selliste arvude puhul võiks olla esimese hammasratta hammaste arvuks, kui ikka sinna vaid ühese jätaks? | |
|
| |
heeringas
Postituste arv : 120 Join date : 12/03/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Esm Mai 10, 2010 8:15 pm | |
| - Romka kirjutas:
- heeringas kirjutas:
Kui miskit kobedamat tahad, siis on mul kuskil "short-cage" Campagnolo tagavaheti - töötab, aga on üsna kriibitud ja päevinäinud. "Short-cage" tähendab, et väga suurte tagahammakate peale ei ulatu vahetama, max oli vist 24-26. Sellel täna saadud rummul ongi hammakad 14-17-19-21-24. Mis selliste arvude puhul võiks olla esimese hammasratta hammaste arvuks, kui ikka sinna vaid ühese jätaks? Selle mis kätte saad... 42-46 oleks täitsa OK (suht. levinud ka). Mis vändad üldse plaanis on - ehk poldivahe ja kinnituste arv? Kui mõõtudelt mingi haruldus on, tuleb sul endal ketirattaid puurima veel hakata ... Ülekandeid saad täpselt arvutada siin: http://sheldonbrown.com/gears/Säherdune rahulik sõit on kuskil 60 rpm (vändapööret minutis) - väga aeglaseks ei maksa ülekannet teha, võid liigesed üle koormata, ehk tõsisemal rattasõidul on perspektiivi pigem kiirel "kerimisel" (80-110 rpm), mitte kõrge käiguga "kangutamisel". | |
|
| |
oldmoped Admin
Postituste arv : 439 Join date : 24/01/2010 Asukoht : Eesti, Läänemaa
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Esm Mai 10, 2010 8:29 pm | |
| - Romka kirjutas:
- Täitsa meeldiv, et roostevabast kodaratega
Võin saladuskatte all ka tunnistada, et rumm koos nende kodaratega vedeles mul sellepärast, et kunagi sai koju lohistatud üks rattapaar seal küljes olnud teiste roostevabade detailide pärast - nimelt 622 roostevabad veljevõrud. Pooled kodarad saad tõnäoliselt isegi käiku võtta, osad neist aga kahjuks näpitsapingutust saanud ja ka paaril niplil on äärerant minema lennanud. Positroni panin kaasa sellepärast, et see mul lihtsalt vedeles ja on 100% kindlusega selle tagatirriga ühilduv, kuna üks neist kahest on pärit tagarattaga sama doonori küljest. Tõenäoliselt on ka Kettleril miskit sellist peal olnud, sest käiguvahetikäepide tundub olevat "hõõrdekas". | |
|
| |
heeringas
Postituste arv : 120 Join date : 12/03/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Esm Mai 10, 2010 8:45 pm | |
| - oldmoped kirjutas:
Tõenäoliselt on ka Kettleril miskit sellist peal olnud, sest käiguvahetikäepide tundub olevat "hõõrdekas". Barbarid... | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Kolm Mai 12, 2010 7:49 am | |
| | |
|
| |
heeringas
Postituste arv : 120 Join date : 12/03/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Kolm Mai 12, 2010 1:51 pm | |
| - Romka kirjutas:
- Mis arvata sellest keskjooksust? > http://www.osta.ee/13056144
Peaks ju idee poolest see minu oma keskmine hülss sinna vahele minema. Isiklikul vastutusel võid osta... *plastist "keermekausid" (mõlemal pool lausa) *kui mu silm nüüd päris viltu pole, siis su originaal keskjooksul oli vähemalt ühe poole kausil laiem serv (+koonus?), kui tavaliselt - juhul kui siis on vaja sinna uue keskjooksu puhul mingi seib kinnituse alla leiutada, ei pruugi plastik just kõige pikaealisem materjal olla. "Chin Haur" muidugi päris tundmatu firma pole - kurjad keeled teavad rääkida, et tuntud USA firma "American Classic" osa $$$ maksvaid rumme ja muid juppe on tegelikult sildivahetuse läbinud "Chin Haur"-d ... | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Kolm Mai 12, 2010 2:13 pm | |
| - oldmoped kirjutas:
- Saadetud. Panin siis hubi koos tirri ja kodaratega - Pead ise minema mõnda kohaliku rattamehaanikut kiusama ja tirrivõtit selle mahakeeramiseks laenama. Ennem tuleb aga hubile miskit ümber mähkida, et seda ära ei kraabiks ja see kruustangide vahele kinni keerata tõenäoliselt, sest tirrid on tavaliselt seal päris kõvasti peal kinni.
Kahjuks on see võimatu ehk sellega ei saadud hakkama. | |
|
| |
oldmoped Admin
Postituste arv : 439 Join date : 24/01/2010 Asukoht : Eesti, Läänemaa
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Kolm Mai 12, 2010 2:17 pm | |
| Jõgeval ei ole sobivat võtit või keere nii kinni jäänud? | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Kolm Mai 12, 2010 3:40 pm | |
| Kõigepealt taheti kullinokkadega rummust hoida ja küsiti kas mul rummu vaja. Siis imestati et MIKS MA SELLE VELJE ÜLDSE ÄRA VÕTSIN! Aga lõpuks ei saadudki lahti. Kästi lahtikeeramiseks uuesti ratas kokku laduda. | |
|
| |
heeringas
Postituste arv : 120 Join date : 12/03/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Nelj Mai 13, 2010 8:27 am | |
| Eelnevalt pakutud (tasuta) Campagnolo tagavahetaja: Uploaded with ImageShack.usVälimus on pisut räsitud (kriimuline, õli+tolmu segu), aga töötas probleemivabalt. Mudeli kohta ei oska täpsemalt öelda - miski 70-80-d aastad vast. Plastikust on vaid litrid (shimano -pole originaalid), muidu ikka teras/alumiinium. Raleigh 6-k tagakassetiga funkas - aga Uniglide kassetide saadavus muutus nii raskeks (kassett lukustub väiksema hammakaga), et igapäeva kasutuseks muutus selline komplekt mõttetuks. Kätte saad tööpäeviti Tartust või kokkuleppel. | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Nelj Mai 13, 2010 10:04 am | |
| - heeringas kirjutas:
- Eelnevalt pakutud (tasuta) Campagnolo tagavahetaja....
Sellest räägime täpsemalt privas. Aga kas aitad mul leida ka 36 kodaraga velge? Kas see peaks olema võimalikult samasugune nagu esimene? Või võiks äkki olla turskem? Ja mida tähendab mu veljel praegune kiri 622-18 DIN Seda 18 mõõtu ei saa ma mittekuskilt! Velje üldlaius on 22,6mm, sisemine laius 16,5mm ja kõrgus ehk paksus 13,5mm | |
|
| |
heeringas
Postituste arv : 120 Join date : 12/03/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Nelj Mai 13, 2010 10:29 am | |
| Topeltvelg või tavaline? Mõõtude järgi võiks olla muidugi ilma igatsugu tugevdusteta tava-alu-velg olla. Aga ega ma oskagi muud soovitada kui neid samu Sadamaturu ja Side tn poode . Sadamaturu poes võiks mõni odavam velg välimuselt sobida (odavamad veljed on poe taganurgas, remondipuki juures). Ning kui järgi mõelda, siis Hawaii Ekspressi omatoodangu "Classic" odavamatel linnaratastel võiks ka midagi sellelaadset küljes olla? (ehk leidub ka neile sellelaadseid varu-velgi). Internetist tellimine on velgede puhul jama - ülemõõtude tõttu tuleb transa eest ohtralt $$ köhida...
* Kui sa muidugi tugevamat/pikaealisemat jooksu laduda tahad, siis tuleks pilk heita Mavic 622 mm velgede poole - need küll ei näe väga "retrod" välja (Mavic Open Sport või A119). Aga kestavad paremini kui ükski "noname"
Mina ise kasutan Alex DA22 - aga need on juba üsna kaasaegse ilmega (poolkõrge, kitsas profiil+ ainult musta värvi). | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| |
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Reede Mai 21, 2010 7:56 pm | |
| - oldmoped kirjutas:
- Kui ma nüüd lähen oma doonoririiuli juurde ja käe piisavalt sügavale pistan, siis sellise Shimano VIA tagarummu koos 6käigulise tirriga ma sealt ka tõenäoliselt leian
Kahuks selle VIAga nüüd nii, et võll juhtus olema kõver ja üks laagripool vett saanud ning nii kuulid, koonus kui rummu laagrikauss roosteuurdeid täis. Sain sealt hulga korralikke roostevaba kodaraid ja hammasrattad. Asenduseks sain Tartu Side tn rattapoest ühe kasutamata Maillardi 150.- kr eest: Ladusin selle HUBI saadud veljele kuid kahjuks oli see velg vägagi kõver (lõdva kodaratega jooks ei käinud hargivahel ringi). Algul ehmatas ära et velg rummu suhtes nii tsentrist välja päeb jääma aga vaatasin oma majapidamises olevaid teisi käikudega rattaid ja rahunesin maha- neil kõigi tagarattad "kõverad" Aga seda ratast mina sirgeks ajada ei suutnud (viskamine jäi u 5mm + üles/alla viskamine). Läksin heas usus Jõgeva rattapoodi, seal öeldi et neil pole lähinädalal mehhaanikul aega kuna on gümnaasiumi eksamid tulemas. Siis läksin Tartu Side tn rattapoodi ja see mees seal saatis mu praktiliselt pikalt, st ütles et sellist ratast pole võimalik sirgeks ajada. Siis läksin Tartu RATTURisse ja seal võeti asi tegemisele. Alles järgmise nädala algul lubasid helistada kui asi tehtud. Nüüd hoian hinge kinni, et ei helistataks sealt jutuga "pole võimalik...". | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Reede Mai 21, 2010 8:08 pm | |
| - heeringas kirjutas:
- Head uudised Romkale!
Nagu ma kahtlustasingi- kasutab Kettler oma lahenduses standardmõõdus jubinaid (BSA kausid ja võll). Väike probleem võib tulla parempoolse laagrikausiga - hülsiga üks/kinni? - aga sul oli see minu arust eraldi ikka?
Head uudist pole suht midagi... BSA keere küll kuid mu omal mõlemad pooled paremkeermega Krt imestan siiani ja imetlen Tartu rattapoodide mehhaanikute nüridust... isegi mu ütlemise peale et mul mõlemad paremkeermed, meeleheitlikult mitu minutit üritasid keerata vasaku keermega kaussi mu keskojooksu keskmise hülsi külge. Lõpuks leiutasin ise ainukese (ajutise) lahendusena juurikaturu poest ühe 35mm pressitavate plastkaussidega hooldevaba keskooksu mu keskjooksu originaalkausside vahele: Kui jääb pidama siis rohkem ei torgi. Kui hakkab lahti kerima või loksuma siis tuleb tuleb edasi mõelda. | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| |
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Reede Mai 21, 2010 8:32 pm | |
| Ostsin kohaliku majandusühistu ehitustarvete poest mingit odavat Läti värvisurma ehk seebikivitarretist. 1L maksis 89.- kr Seda raamile pitsiliga määrides esmalt kobrutas ülesse lakikiht: Ja siis uuesti määrdes alles hõbevärv: Tegelikult sain juba natuke kogemust ka- ei tasu liialt kiirelt seda kobrutist maha nühkima hakata kuna siis nagu määrib selle värvi uuesti raamile ja siis peab mitu korda topelt tööd tegema. Kõige lihtsam see peale mökerdada ja u pool tundi oodata, et asi kobrutaks ja kuivaks tõmbaks ja alles siis maha pühkida või harjaga hõõruda- siis leelis uuesti peale- siis niisamuti värv maha ja uuesti leelis peale, et jäägid maha ja viimane või veel kord. et lõplikult puhtaks saaks. Väga palju aega ja kannatust nõudev töö! | |
|
| |
heeringas
Postituste arv : 120 Join date : 12/03/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Laup Mai 22, 2010 7:35 am | |
| - Romka kirjutas:
- heeringas kirjutas:
- Head uudised Romkale!
Nagu ma kahtlustasingi- kasutab Kettler oma lahenduses standardmõõdus jubinaid (BSA kausid ja võll). Väike probleem võib tulla parempoolse laagrikausiga - hülsiga üks/kinni? - aga sul oli see minu arust eraldi ikka?
Head uudist pole suht midagi... BSA keere küll kuid mu omal mõlemad pooled paremkeermega Krt imestan siiani ja imetlen Tartu rattapoodide mehhaanikute nüridust... isegi mu ütlemise peale et mul mõlemad paremkeermed, meeleheitlikult mitu minutit üritasid keerata vasaku keermega kaussi mu keskojooksu keskmise hülsi külge.
Hmm... Kas ikka on BSA keere? Kui mõlemad kausid parem-keermega, siis "haiseb" ikka prantsuse keskjooksu järgi . Või proovisid BSA kausse sisse (keeravad sisse aga jääb väike loks? BSA on miski 0,3 mm kitsamad? Kui sul mõni turist-soss kuskil olemas on, siis proovi nende keskjooksu kaussi (parem-keermega) sisse keerata - kui keerab, on ikkagi prantsuse 35x1 mm keere, kui ei, on mingi Kettleri väärastunud vaimusünnitus 2x BSA paremkausside teemal... Sats kasutatud 35x1 prantsuse kausse on ka vajadusel üle (räsitud, aga kasutuskõlblikud). Mis jooksu rihtimisse puutub, siis "Rattur"-i mehhaanikuks (üks neist), on endine N-Liidu koondise mehhaanik (Kirsiaed vist?). Kui tema seda sirgeks ei saa, siis ei saa seda keegi. Kui alu-velg on liialt deformeerunud, siis ei lase ta end eriti palju sel viisil rihtida nagu terasvelge (haamri ja klotside abil suuremad deformatsioonid välja). Suuri ja kaua-seisnud kõverusi paljalt kodarate abil sirgeks ei vea (enne annavad niplid järele..). | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Laup Mai 22, 2010 7:56 am | |
| - heeringas kirjutas:
Kui sul mõni turist-soss kuskil olemas on, siis proovi nende keskjooksu kaussi (parem-keermega) sisse keerata - kui keerab, on ikkagi prantsuse 35x1 mm keere, kui ei, on mingi Kettleri väärastunud vaimusünnitus 2x BSA paremkausside teemal... . Juurkaturu poes katsetasin turisti kausse aga need ei läinud mitte. - heeringas kirjutas:
Mis jooksu rihtimisse puutub, siis "Rattur"-i mehhaanikuks (üks neist), on endine N-Liidu koondise mehhaanik (Kirsiaed vist?). Kui tema seda sirgeks ei saa, siis ei saa seda keegi. Kui alu-velg on liialt deformeerunud, siis ei lase ta end eriti palju sel viisil rihtida nagu terasvelge (haamri ja klotside abil suuremad deformatsioonid välja). Suuri ja kaua-seisnud kõverusi paljalt kodarate abil sirgeks ei vea (enne annavad niplid järele..). Ei proovitud isegi mitte, lihtsalt korraks keerutati käevahel. Usun et kindlasti oleks saanud paremaks, sest mina olen ju selles asjas täielik võhik ja olekski naiivne arvata, et oskan kohe lambist jooksud sirgeks ajada. Ei tea ju töövõtteid ega midagi... | |
|
| |
heeringas
Postituste arv : 120 Join date : 12/03/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Laup Mai 22, 2010 8:13 am | |
| No siis vähemalt seegi hästi - BSA juppe ikka leiab. Kuigi jah - aru ma ei saa, mis Kettleri inseneridel viga oli - ei raatsinud vasakkeerme lõikajat osta, või polnud kuplialune päris selge ... Kas see ostetud "kassetjooks" vanadele teraskaussidele mõningase lihvimisega sisse ei mahu? Need on küll hirmus kõvasti karastatud, aga äkki õnnestub....(lõõmutad enne pehmemaks?) Eks jõudu ja jaksu selle isepäise "voki" korrastamisel... | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Laup Mai 22, 2010 12:17 pm | |
| - heeringas kirjutas:
Kas see ostetud "kassetjooks" vanadele teraskaussidele mõningase lihvimisega sisse ei mahu? Need on küll hirmus kõvasti karastatud, aga äkki õnnestub....(lõõmutad enne pehmemaks?)
Ei pea midagi lihvima. Istub see kassett niigi ilusti sinna originaalkausside vahele. | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Esm Mai 24, 2010 7:24 am | |
| - oldmoped kirjutas:
- ....Paigaldada korralik uus keskjooksukasett ja võimalikult saldeprofiilsed vändad....
Nüüd algasid mu peavalud seoses väntadega... uute sarnaste muretsemine polegi nii lihtne nagu mulle võhikule alguses tundus. Originaalid siis SR 170mm, 46 hammast, 1981a omad, täisalumiinium- seega kaalu vaid tühised 531gr: Vasaku vända nelikantist on täiesti ära, ketiratas on loppis ja küllalt kulunud hammastega ja tõmmitsakeere rikutud. Seega mõtlesin sarnase uue paari osta (hammastearv siis eelpool soovitatud 42 või 44 või 46) aga tegemist väga raske juhusega Ebays lähevad NOS juppide oksjoni lõpphinnad lakke või ei olda nõus üldse Eestisse saatma (just üks sakslane kellel täpselt selline paar müüa vastas mulle: "nein tut mir leid") või uuema disainiga juppidel on ostakohe hinnad müstilised. Tahaks ikka kindlasti täisalumiiniumratta teha ja mitmekilost raudratast ei paneks. Praegu pole midagi konkreetset silmas aga otsingud jätkuvad (kui kellelgi midagi pakkuda siis PS!). | |
|
| |
Romka
Postituste arv : 35 Join date : 25/01/2010
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI Teis Mai 25, 2010 6:33 pm | |
| Tänud heeringa'le ülivingete "SR Sakae Raleight" väntade eest!. Mul lausa piinlik kuivähe ta nende eest tahtis (eelnevalt olin uurinud mis maksavad mujal maailmas sellised vanakooli vändad) Sain ka täna Tartust RATTURIST kätte oma jooksud mis sinna rihtimisele olin viinud. Tagaratta kohta öeldi juba helistades, et "väga sirgeks ei saanud", olevat teravad jõnkusud veljes sees. Mõõtsin siis kodus ära- viskamine kuskil 0,8-0,9mm nii küljele kui üles/alla. Number pole just suur aga silmale vaadata ikka suht "kaheksas" ja koos rehviga ikka jõnkab ka koledalt. Lisaks sai täna rahakotis laamendatud ehk ostetud RATTURIST- käiguvahetajatross (roostevaba), kõri sellele (pikkikiuga), esipiduritross, igasugu otsikud neile, vanakooli kett, velgedele lindid või paelad või kuidas neid nimetatakse ja Jõgevalt ostsin 32-622 valge servaga rehvid: Hulga sai tegeletud raami poleerimisega aga sellega tegelikult alles alguses. Tundub, et üks tuub autosoli tuleb veel osta. Nühkimist on mitmeks päevaks. Lihtsalt pildistamiseks ja üldmulje saamiseks sai ka natukeseks asi kokku laotud: | |
|
| |
Sponsored content
| Pealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI | |
| |
|
| |
| KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI | |
|