Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
PealehtOtsiLatest imagesRegistreeriLogi sisse

 

 Pöiaküsimus

Go down 
2 posters
AutorTeade
Stagnatsioon

Stagnatsioon


Postituste arv : 3
Join date : 08/04/2012

Pöiaküsimus Empty
PostitaminePealkiri: Pöiaküsimus   Pöiaküsimus Icon_minitimePüh Apr 08, 2012 7:29 pm

Tere!

Taastan üht vanemat Lääne maanteeratast ning olin jõudnud vana tagajooksu rummu vahetamiseks lahti võtta, kui pöid kinnituskohalt murdus. Poolikuid tappe pole mul õnnestunud pöia seest enam kätte saada.
On see tavaline olukord ning oskaks kogenum rattamehhaanik selle kõik taas kenasti kokku panna? (Lähemates rattapoodides mind sellega kuulda ei võetaks, selles olen veendunud.)

Ise lõikasin kodaratest välja sobiva pikkusega jupid ning panin pöia nende abil taas kokku. Loogika ütleb, et pingule keeratud kodarad tõmbaksid selle taas sirgeks ja asi oleks jälle sõidukorras, võib sellele aga lootma jääda?

On sellise asjaga üleüldse mõtet jännata?

Pöiaküsimus Pidbr

Tänades,
Sebastian
Tagasi üles Go down
oldmoped
Admin



Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

Pöiaküsimus Empty
PostitaminePealkiri: Re: Pöiaküsimus   Pöiaküsimus Icon_minitimeEsm Apr 09, 2012 9:24 am

Eks kõik sõltub palju ka sellest, kas asi läheb aktiivsesse tarbimisse või on tegu põhiliselt iluasjaga.
Kui päris aus olla, siis ega paljud tänapäevased odavaotsa pöiad ei olegi palju kindlamalt ühendatud tehasest ja loodetaksegi vist põhiliselt kodarapingele. Mina isiklikult selle konkreetse pöia puhul, kui uut samasugust hankida ei õnnestu, siis lisaks neile kodaratest valmistatud tiftidele, mis antud situatsioonis oma 2mm läbimõõduga vastikult peened ja pehmed jäävad, laoksin pöia niipalju kokku, et kodarad otsad korralikult kokku tõmbavad ja rõngas ka ümmargune on ja joodaksin pöia liitekoha seestpoolt lisaks tiftidele näiteks tehnoweldiga üle ka - rohkem kui üles-alla nihkumist kardaks ma selle koha külgpainet. Kui jootma ei taha hakata, oleks vist mõtekas need olemasolevad tiftitükid välja puurida, et saaks kodarajuppide asemel natukene tugevamaid kasutada.

P.S. see ei pretendeeri mingile tõele vaid on lihtsalt minu arvamus.
Tagasi üles Go down
http://www.moped.ee
Stagnatsioon

Stagnatsioon


Postituste arv : 3
Join date : 08/04/2012

Pöiaküsimus Empty
PostitaminePealkiri: Re: Pöiaküsimus   Pöiaküsimus Icon_minitimeReede Apr 13, 2012 11:22 pm

Suur aitäh vastuse eest! Variant tundus põnevana ning otsisin juba vana jootekolbi välja, kui ette sattus eespoolsega praktiliselt identne pöid.
Et suve saabudes on siiski plaanis hakata taaskord linnade vahet sõitma, on tegu ehk siiski ainuõige otsusega.

Väike küsimus on aga tekkinud ka keskjooksuga seoses - rattal on surutavad kausid ning minu (ja lähima rattamehhaaniku jaoks) üpris huvitav võll, mis on ligipääsetav vaid vasakult poolt. Saan aru, et sellised on levinud Soome ja Skandinaavia rataste seas? Kas see on asendatav mingi laiemalt levinud keskjooksukomplekti/võlliga ning kas sellele sobivad idee poolest kõik nelikantvõll-vändad?

Pöiaküsimus Img0151xk
Tagasi üles Go down
oldmoped
Admin



Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

Pöiaküsimus Empty
PostitaminePealkiri: Re: Pöiaküsimus   Pöiaküsimus Icon_minitimeLaup Apr 14, 2012 12:13 pm

Ilma asja nägemata ja täpsemaid mõõtmeid omamata, on raske midagi aru saada.

Kas vändad-võll on ühes tükis?

Kui nii, siis on tegu kas ashtabula või fauber väntadega.

Ameerikas leivinud ashtabula raami laagrikausipesad ja ka kausid ning laagrid ise on suuremad ja sealt on vänt võimalik välja nukerdada ilma kausse raamist eemaldamata. Kusid on raami sisse pressitud.
Skandinaavias levinud fauberil on raamikausid ja laagrid natukene väiksemad ja sealt on vända eemaldamine võimalik vaid koos kausside järk-järgulise raamist eemaldamisega. Valdavalt on need raamikausid raamis keermega.

Fauber mõõdus, aga pressitavate kaussidega kasutasid vahepeal natukene soomlased a'la Nopsa. Nende eemaldamine ja paigaldamine on paras peavalu, sest kõike seda sisse- ja väljapressimist tuleb teha vända vahelt nukerdades.

Mõnel rootsi rattal olen kohanud ka fauber raamikausside ja laagritega keskjooksu, aga ühes tükis väntade asemel on seal olnud samas mmdus ja keermega koonustega kanttapiga keskjooksuvõll.

Nii ashtabulale kui keermega fauberile on BSA või ITAL keermega keskjooksupadruni paigalduseks adapterid täiesti võimalik saada, kahjuks pole need kõike odavamad - hinnaklass on ~35€.
Kui fauber mõõdus aga perssitav, siis peab tõenäoliselt mõnda kodustatud hästivarustatud treialit kiusama hakkama.

Edit: Minu aeglase ühendusega jõudsid pildid kohale alles peale seda, kui olin selle jutu suutnud valmis kirjutada aga ei hakka seda enam maha ka kustutama - äkki tuleb kungi kellelegi kasuks.
Antud näha olev lahendus on tõenäoliselt kas fauber mõõtu laagritega või siis tavalise 40mm raaamiavaga.
Kui fauber mõõdus (~45,..), siis kehtib mu eelkirjutatud jutt, kui 40mm, siis selle mõõdus sissepressitavaid keksjooksupadruneid on ikka saada. Tavalised levinud nelikantvändad istuvad sinna ideaalselt.

P.S. see Sinu võll on ka täiesti osandatav ja sama loogikaga nagu ühes tükis väntade puhul - parmpoolne koonus on võllil keermega (peaks olema paremkeere) ja hoiab samas paigas ka tolmukatet (fauberil lisaks ka ketiratast). Sinna polegi ju kasutamise käigus vaja ligi pääseda - reguleerimine toimub vasaku poole koonust keerates (tõenäoliselt vasakkeere).
Tagasi üles Go down
http://www.moped.ee
Sponsored content





Pöiaküsimus Empty
PostitaminePealkiri: Re: Pöiaküsimus   Pöiaküsimus Icon_minitime

Tagasi üles Go down
 
Pöiaküsimus
Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Tehniline-
Hüppa: