Ja see ei ole veel kõik. Kuna Internet oli juba installitud, siis tahtsin veel ja installisin ka eBay endale.
Seal hakkas uus eBay seiklus pihta:
1. Sain ma väga soodsa hinnaga Shimano-Nexuse 8-käiguse rummusisese käiguvahetaja (saksast)
2. Seejärel oli mul vaja ju ka lenksu otsa 8-käigust shifterit. Selle leidsin kõige soodsamalt USA eBay'st (ja tõesti oli soodne võrreldes euroopia e-poodidega)
3. Süües kasvab isu, ning ma otsustasin et pean ka ette saama laia velje. Kuna aga originaalkahvli vahele see ei mahtund, siis otsustasin et sebin samasuguse ehituse kahvli eBayst. Aluseks võtsin siis mägijalgratta oma ning veidi aja pärast sai soodne ost tehtudki.
4. Avastasin et kahvlile saab panna ka ketaspidurid. Koduseid downhilli foorumeid lapates leidsingi endale kasutatud kujul mehaanilise pidurikettakomplekti.
Nüüd võiks kõik kokku lapata ja elu on ilus eksole? Aga igalpool on alati mingid raskused:
RASKUSED/TAKISTUSED
1.1 Sellel rummul oli üks porikate puudu, mille pidin hiljem inglismaalt juurde tellima. Õnneks ei maksnud väga palju.
2.1 Lenksu otsas olevat käiguvahetit püüdsin võimalikult sarnaselt tööle panna nagu endine 3-käigune -->> Et käike saaks vahetada kogu rutskaga, nagu mootorrattal gaasi andes. Lammutasin mõlemad vahetid molekulideks, lootes et ristan uuele süsteemile vana otsa. Kahjuks see ei õnnestunud ning tulemuseni jõudsin hoopis rutskat veidi õgvendades ja uut vahetit veidi noaga nülgides.
3.1 Tuli välja, et kahvli toru, mis läheb raami külge on rattal 1 1/8 tolli, saksast ostetul aga 1". Seega et uus kahvel alla saada, on tarvis sellele panna laiem toru või mingid adapterid. Suure otsimise ja kõikide võimaluste mõtlemise juures õnnestus meil orginaalkahvli küljest see toru saada ja siirdada kerge viilimise ja lihvimise teel, see toru uue kahvli külge.
4.1 Eks pidi sobitama/saagima ka veidi kahvlit et ratas alla mahuks ja ketaspidurid ilusti jookseks.
X.1 Tuli välja, et kausjas tagahammakat enam kasutada ei saa uue käiguvaheti puhul. Seega peab hammaka võimalikult ühte serva kodaraid ladudes viima. Samuti tuli tagupidi keerata uus hammakas, et see hoiaks ketti veljest võimalikult eemal.
Lõpuks tuli kogu see krempel jupphaaval kokku panna, laduda, sovitada jne.
Siin on tulemus praktiliselt lõppfaasis: