Paistab, et konkursi tingimuste alla ei mahu, aga ehk on kellegile innustuseks või kui ikkagi ei sobi, siis adminnil voli asi prügikasti sõidutada.
Mitu aega sai tõukeratta võimaliku iseehitamise üle mõtisklenud. Sügise saabumine andis selleks ka sobiva aja, vihmaste ilmadega hea nokitseda.
Plaanisin sõiduriista sellise, et kannataks sõita ka kehvema tee peal ja ei eeldanud ideaalset teostust. Lihtsalt, et oleks veidi fun + isetegemise rõõm.
Tehasetoodangu üksikasju saab vaadata siit:
http://www.kickbike.com/index.php?mid=362ja hinnanumbrid, enne kui isetegemise kasuks otsustada:
http://www.matkasport.ee/msweb.nsf/pages/Tooted!OpenDocument&vw=Class&f1=T%C3%B5ukerattad&f2=T%C3%B5ukerattadAga nüüd tagasi. Küsimus mis vaevas:
Kas õnnestuks kasutada mingeid vanu raame, neid veidi ringi keevitades ja torusid painutades? Just see painutamine tundus mulle eriti kahtlane, sest tavaratta keskjooks on esihargist üsna kaugel ja sinna minevad torud vajavad kurvi abil madalamale suunamist (esihargile lähemale).
Stardipositsioon projektile selline:
Nagu näha, siis esimene sisselõige doonorraami on juba tehtud ja veidi ka painutatud, kuid sinna see protsess ka suri. Pisikese gaasisoojendiga toru kuumutamine on üsna vaevarikas ja nagu selgus, on toru otsad mitmekordsest plekist, mistõttu läbikuumutamine ei õnnestu ja painutamisel tekkivad voldid.
Vahepeal sai käidud Palmse mõisas jalgrataste näitust vaatamas ja seal nähtud esihargid:
Keskmine neist tõi minu mõtteis ette tõukeratta tagahargi ja selle võimaliku kandevõime.
Ehk kui meesteka raami tagaosa ülemised torud ära lõigata ja arvestada oluliselt väiksema tagarattaga, jääb ka harki painutav jõud ju oluliselt väiksemaks - kuid kas sellest piisab?
Kuna painutamine ei õnnestunud, siis asusin 50x25mm karprauast seda raamiosa valmistama, lootusega olemasolevat tagaharki ikkagi kuidagi ära kasutada. Karpide otsad "tappisin" omavahel kokku (1 serviti, 2.lapiti), lootuses, et selline liide jääb pärast keevitamist tugevam. Tulemus selline:
Asi sai siis selline, et 1 "vaatleja" kommenteeris asja sõnadega: "Ma ütlen sulle nagu kommunist kommunistile, tassi see jäle ebard merde enne kui piksenool teda Kõigevägevama vihas tabab!" Tsitaadi allikas:
http://velo.clubbers.ee/foorum/viewtopic.php?f=5&t=30443Sain hea tuju ja samas ka moraalse kohustuse viimistlusega tegeleda.
Uus rehv tagumisele veljele peale ja ... saabus tõehetk, ratas ei mahu hargi vahele.
Õhk uuesti välja ja siis õnneks ikka läks paika ning mahub normaaloludes pöörlema, kuigi üsna napilt. Proovisõit täiesti fun
Saab ka vabalt mööda karjamaad sõita, konarused pole eriliseks takistuseks ja põhi pole veel kuhugi kinni jäänud. Minu raskuse all on tagumine ratas justkui vedrudel, kaua nii vastu peab - eks paistab. Proua arvas, et peaks ikka sadul ka olema
aga et ta oma lootusi pikemalt ei hellitaks, saagisin
need tagumised Kõigevägevama poole turritavad vardad veidi lühemaks. Kuigi, tingitult tõukeka pikast raamist oli neid tagatundlaid hea kasutada raami tõstmiseks ja seeläbi hõlpsamaks manööverdamiseks.
Kes märjaga sõita tahab peab esiporilaua varustama vastu maad lapakaga, sest varbad saavad suht kärmelt märjaks muidu.
Veel veidi viimistlemist ja valmis ta saigi.
Valminud "asja" tehnilised andmed:
Tühimass: 10,8kg
Testitud kandevõime: mitte vähem kui 80kg
Pikkus: 196cm
Teljevahe: 137cm
Tallalaua kõrgus: 14-15cm (kükid oleks väiksemad, kui kõrgus oleks väiksem)
Tallalaua pikkus: 52cm
Kõrgus: hetkel 107cm
Rehvid: ees 622x32 USSR, taga 20x1.90 China
Pidurisüsteem: jalg maha või "postpidurid".
Värisege tulevased Erika rattarallist osavõtjad