PealehtKKKOtsiLiikmete nimekiriKasutajagrupidRegistreeriLogi sisse

Share | 
 

 Kurge lahkamas...

Go down 
AutorTeade
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Kurge lahkamas...   Reede Juun 25, 2010 1:50 pm

Kuna hingele ei andnud üldse rahu, sai soetatud üks tänapäevane Aist AT9-110 meesteratas, et uurida, mis ja kuidas siis tehtud on. Masin võetud täpselt otse tehasepakendist ja sellisena, nagu ta tehasest väljus ja siis lõplikult algosadeks lammutatud.
Esmamuljena võib öelda, et tegu on "parimaid" ajaloolisi nõukogude tradistioone jätkava tootmisega, st tegu on jalgrattataolise esemega, millest on hoolikal käsitöölisel kodus võimalik omale täiesti lahe ja praktiline tarbesõiduk kokku panna, mis tõenäoliselt teenib palju aastaid. Tehaseseades kasutamiseks on masin täiesti kõlbmatu ja eeldab masina täiesti molekulaarosadeks lammutamist ja uuesti korralikult kokku panemist.

Raam korralik joodetud muhvidega vanakooli terasraam. Korrektselt tehtud ja sirge. Kogu roolikann koos torumuhvidega on üks detail.
Esihark kahjuks ei ole enam vanakooli oma ja ülemist hagnemisosa ei ole valatud muhvina tehtud vaid hargitorud on otse kaelaltorule keevitatud.
Värvitud vedelvärviga ja enamvähem korralikult. Antud eksemplar roheline lakialune metallik, kõik sildid ja kirjad värvile kleebitud läbipaistval alusel kleebisel ja selletõttu õnnek ssoovijatel ka eemaldatavad.
















Pakiraam skandinaavia tüüpi hea tugev toruraam.
Ketikaitse metallist ja korralik, nagu vanasti.



Porilauad metallist, aga natukene õhemad kui vanasti ja otsad tugevduseks tagasi valtsitud, hõbedase metallikvärviga värvitud. Korralikud.

Veljed ühekihilised sirge kandilise profiiliga terasveled, galvaniseerimata, lihtsalt hõbedase metallikvärviga värvitud. Sirged ja kokku laotud korralikult ning kodarad ka ühtlases pinges.
Tagarumm tundmatu toodang, korpus ei ole ühe detailina valmistatud ja kroomitud vaid torujupp, kuhu on kodaraäärised otsa pressitud ja siis hõbevärviga üle värvitud. Samas sirge ja sisu töötab ka peale lahti võtmist, korralikult määrimist ja reguleerimist probleemideta. Tehaseseades suhteliselt kuiv seest ja laarid kinni jõuga keeratud.

Keskjooksu võll sirge ja tugev, koonused korralikud. Raamikausid ei ole enam paksud massiivsed metalljunnid vaid tegu on plekist stantsitud kaussidega, aga on korralikult sirged. Laagrid ok. Aga kõik kokku tehaseolekus 110% kasutamiskõlbmatu, sest tehasest koos natukese määrdega ka peotäie liiva sisse saanud ja siis veel jõuga ka kinni keeratud. Ilma küljes oleva vända jõuõlata ei õnnestunud näpuga võllist keerataes seda isegi liigutada ka mitte. Peale korralikku läbipesu ja määrmist täiesti kasutamiskõlbulik.








Vändad olekult sellised, nagu nad valuvormist otse tulid. Mingit viimistlust ega järeltöötlust tehtu ei ole, on lihtsalt tsingivannist läbi lastud. Samas täiesti sirged, tugevad ja keermed korrektsed.

Pedaalid alumiiniumkorpus + mingid imelikud plastmassist pedaalikummid. Järjekordelt tehasest jõuga kinni poodud ja eemladamata jäänud ka üks valuäär, mis naks-naks vastu võlli käis. Peale selle eemaldamist, korralikku puhastust ja määrmist ning reguleerimist on kasutamiskõlbulikud, kuigi koledad.







Roolilaagrid, raamikausid vanas vene standardis, erinev on vaid alumise koonuse sisemõõt ja seda detaili ei saa vanakooli hargile ümber tõsta. Tehasest jällegi määrdega koonerdatud ja laagrid vaid vist kergelt õlise kaltsuga korra üle tõmmatud. Ülemisel laagir oli ka üks kuul seest puudu.

Vanakooli nahk või pappsadul kahjuks asendunud vedrudel kummitükiga, täiesti istumiskõlbulik, aga lihtsalt mull emeeldis vana rohkem. Kogu metallosa tsingitud ja vedrud kahtlaselt peenikesest materjalist ja natukene liiga "ujuv"







Stemm tsingitud, koonuse asemel kaldpind-fiksaatoriga. Juhtraua kinnitusosa mitte galvaniseeritud vaid hõbedase metallikvärviga värvitud.

Juhtarud korralik ja sirge, mugava kujuga ja kroomitud! (vist selle ratta ainuke kroomdetail) Ainus negatiivne see, et kinnitusosa karestussooned tehtud lohakalt ja natukene ühe ääre poole nihkes. Käepidemekummid korralikud ja mugavad.

Helkurid ülisuured värvilised plastmassitükid. Kindlasti head ja funktsionaalsed, aga natukene liiga massivsed.



Kell mingi hirmus plekitükk ja seest plastmassist sisuga.






Kui mul oleks isale, emale või vanaemale maale jalgratast tarvis, ostaksin ka peale neid lahkmistulemusi tõenäoliselt Aisti (kui Helkamale hammas peale ei hakkaks), võtaksin selle osadeks, vahetaks ringi mõned komponendid, paneks ratta korralikult kokku ja oleks täiesti vastuvõetav pretensioonitu tarbeese olemas, mida tõrenäoliselt keegi ka varastama ei hakkaks.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
 
Kurge lahkamas...
Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Tänapäevane retrostiil-
Hüppa: