PealehtKKKOtsiLiikmete nimekiriKasutajagrupidRegistreeriLogi sisse

Share | 
 

 KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI

Go down 
Mine lehele : Previous  1, 2, 3
AutorTeade
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Teis Mai 25, 2010 7:06 pm

Krt, juba praegu on ilus (vähemalt pildilt vaadates, nagu ka osade tuntud inimeste rattad).
Kui oleks veel hallid rehvid, käepidemekummid ja trossikõri ning hõbedase keti ka ostnud...
Twisted Evil


Üks probleem vist küll saab Sul olema selles, et sellist avalikult ja silmatorkavalt alumiiniumratast vist vanarauapealinnas Jõgeval kuhugi avalikku kohta pikemaks ajaks parkida ei ole tark mõte.
Evil or Very Mad
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Teis Mai 25, 2010 7:38 pm

Kena ratas...

Väntade suhtes pole vaja ülearu tänulik olla - minu läbisõitude juures need lihtsalt enam ei sobinud (tagavara ketirattaid pole saada - viimased ilmselt toodeti 25 aastat tagasi ja tõmmitsa keere on nagu ta on - ehk vähe teda alles on Smile ).

Aga mis selle Jõgevaga siis on? Miski eriti "ratta-röövli-rikas" kant? Või on Oldmopedil mingid isiklikku laadi kogemused?

Halle kumme pakub Nokia (www.rehv.ee), aga see on paraku vaid vana tüüpi 635 mm veljele ;(

Eks anna teada, kuidas sõidu-veeremisomadused on. Sul ilmselt veel hea võrrelda vene ratastega.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Vahindra



Postituste arv : 27
Join date : 19/02/2010
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Kolm Mai 26, 2010 6:33 pm

Loen teemat ja aru ei saa, mis rattapoest juttu on kui räägitakse Tartu Ratturist. Side tänava poekese nimi on Rattur, kuid see see pole. Kas ma ei tunne enam oma kodulinna rattapoode või mis jama on scratch
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.alfapluss.eu
Romka



Postituste arv : 35
Join date : 25/01/2010

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Kolm Mai 26, 2010 6:41 pm

Olen jah täiega puusse pannud Embarassed Mõtlesin "Ratturi" all hoopiski Aardla tn RATTARINGI
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Kolm Mai 26, 2010 7:18 pm

heeringas kirjutas:

Aga mis selle Jõgevaga siis on? Miski eriti "ratta-röövli-rikas" kant?

Niipalju, kui seal käinud ja näinud olen, siis vahet pole, kas ratas või relsijupp - kui asi on metallist, siis saab selle ju kokkuostu ära viia, kui see just väga kõvasti maa küljes kinni ei ole.
Suuremaid vanarauahunnikuid ja pikemaid äraandmisjärjekordi ühe elaniku kohta maakonnas, ei ole vist kuskil mujal Eestis.
Wink
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
Romka



Postituste arv : 35
Join date : 25/01/2010

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Kolm Mai 26, 2010 7:46 pm

Ja sõitma ta saigi!



















Paluks mitte norida asjade kallal, mis lähevad nagunii vahetusse nagu näiteks sadul, torssi kinnitamisel kaablivitsad, käiguvahetaja 4mm reguleerpolt, pildistamiseks pandud küljejalg, tagarattamutrid. Puuduvad veel väntade korgid.

Ketikaitsme kõrvad jätsin esialgu külge. Väga lihtne oleks need sealt maha murda. Väheke keerulisem need kohad täiesti korralikult välja lihvida. Aga hiljem neid tagasi panna oleks juba väga keeruline. Äkki kunagi leiab mõni sobiv ketikaitse tee mu juurde... ja muide mu naine tegigi mulle ükspäev märkuse, et ta "Eldoradol" vaja ketikaitset, sest püksid lähevad keti vahele.

Poleerimistööd oleks veel lõputult. Väga kehvad kohad on keevituse ümbrused, seal see originaalvärvist täpid väga tugevalt kinni ja maha saab vaid pikaajalise karukeelega nühkimisega. Näiteks on seda näha eelviimasel pildil raaminumbri all oleva keevituse servas. Lihtsalt sai siiber mingi moment sellest nüridast poleerimisest ja mõtlesin, et tahaks juba sõita proovida... aga rahul ise pole.

Tagapidurit vist ei plaanigi kui just täpselt samasugune ALTENBURGER kuskilt mulle ette ei jää.

Natuke harjumatu on hõõrdkettaga käiguvahetaja- tuleb meelde Turisti aeg kui sai taha hammasrattale vahitud- "et mis käik parasjagu sees on". Muidu vahetuvad ilusti ja süsteem toimib juba algusest tõrgeteta.

Porilaudasid ka ei plaani, veidi kõver esimene muidu olemas. Tagumist eraldi just otsima ei hakka.

Külge tuleb veel päikesepatareiga tagumine tuli sadulaposti külge ja vaja veel patarei vahetada juhtmevabal spidomeetril.

Nüüd sõiduomadusest- lippab päris hästi! Korralikku siledat asfalti pole aga veel saanud.

Negatiivsetest asjadest niipalju, see aluesihark ikka jube vedel. Ka leistangid painduvad küljelt küljele täitsa tuntavalt ja naksuvad ka.

Veel on negatiivne mu jaoks selle ratta kaal. Sellises väga lagedas komplektsuses sain kaaluks tervelt 11,15kg. Lootsin ikka alla 10kg numbrit.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Romka



Postituste arv : 35
Join date : 25/01/2010

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Nelj Mai 27, 2010 5:09 pm

Kuna plika rattalt laenatud sadul oli vaja tagasi panna, siis oli kiirelt vaja midagi asenduseks.
Ostsin esimese odava Jõgevalt, mis ette jäi, sobis eelkõige just värvi järgi Laughing





Natuke numbreid ka mis olen otseselt selle ratta tarbeks välja käinud:

Õhukummid: 90.-
Rehvid: 260.-
Kodaravõti: 100.-
Tirrivõti: 59.-
10 rv kodarat: 35.-
denatuleeritud piiritus: 25.-
tagavahetaja (ainult postikulu): 14.-
värvisurm: 89.-
hari värvisurma mahahõõrumiseks: 13.-
autosol poleerimsieks: 80.-
keskjooks: 168.-
sadulapost: 120.-
Maillard HUB taha: 150.-
poleerketas karukeel relakale: 86.-
rv piduritross ja käiguvahetitross + pikkikiuga kõri + otsad + kett + veljepaelad: 365.-
rataste rihtimine: 150.-
vändad: 50.-
sadul: 210.-

KOKKU: 2064.- krooni.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Reede Mai 28, 2010 7:23 am

Mida taguots toimunud muutusest arvas?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
Romka



Postituste arv : 35
Join date : 25/01/2010

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Reede Mai 28, 2010 9:37 am

oldmoped kirjutas:
Mida taguots toimunud muutusest arvas?
Ei meeldinud. Ilmselt tuleb lisaks ligi võtta üks korralik pehme naistesadul lühiotste tarbeks. Kui kellelgi midagi pakkuda... Smile
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Reede Mai 28, 2010 10:48 am

Tagumiku harjumine sadulaga võtab ikka aega (kilomeetreid - nii mõnisada). Peale seda saab siis otsustada lõpliku sobivuse-mittesobivuse kohta.

Aga hea sadul on muidugi oluline - halb asi hea sadula juures on paraku reeglina krõbe hind, ning sobivus on ikkagi väga individuaalne (ehk kallis sadul ei pruugi ikka anda head tulemust).
Ehk sadula soovitused on kõik üsna kahtlased, inimeste kehad on ikka võrdlemisi erinevad.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Romka



Postituste arv : 35
Join date : 25/01/2010

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Reede Mai 28, 2010 1:52 pm

Keegi võiks mulle seletada mida tähendab "jooksude rihtimine"? Kas see tähendab automaatselt ka kõikide kodarate õige jõuga pingutamist või tähendab see vaid mõne pingutamist (mis veavad jooksu sirgemaks) ja kui töömees vaatab et ratas jookseb sirgelt, siis ei pea ta midagi tegema? Mu meelest peaks ikka rattal kodarad kõik ühtlaselt suht pingul olema või olen ma jälle millestki väga valesti aru saanud?

Täna tegin pikema sõidu asfaldil ja imelikku naksumist tuli tagarattast. Keerutasin siis ratast kohepeal- ei midagi. Siis katsusin kodarate pingsust ja need olid ikka väga erinevad! Üks kodar oli nii vedel et see liikus kerge jõuga umbes pool sentimeetrit küljelt küljele ja sai kerge näpujõuga risti olevast kodarast lahti tõsta Evil or Very Mad

Ja muide algul kui rattad Tartust RATTARINGIST rihtimisest kätte sain, siis kodus avastasin, et suudan ühte esiratta kodaraniplit näpuga keerata Shocked
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Reede Mai 28, 2010 1:59 pm

Ma olen ju algusest peale rääkinud, et kõik tuleb teha ise!
Su eelarvet vaadates - kodaravõtme Sa ju ostsid.

Twisted Evil
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   Reede Mai 28, 2010 3:15 pm

Rihtimine tähendab et jooksud on sirgeks aetud. Ning see, et osad kodarad nii lõdvaks jäävad ei jäta küll mehaanikust head muljet (Või on velg ikka liiga kõveraks jäänud).

Ehita endale ise käepärastest vahenditest rihtimispukk ja tee parem ise ("DIY truing stand" otsingusse). Või rihid otse raami küljes, kaablivitstest "markerite" vahel...

Korralikul jooksul peaks kodarad olema ühtlaselt pingul (v.a. tirri/kassetiga tagajooksul - vedava poole kodaratel on suurem pinge), ning niplid peaks olema sellise pinge all, et ise lahti ei keerdu.
Tänapäeval kasutatakse küll erinevaid möginaid - alates linaseemneõlist, tubulari liimist ja lõpetades spets. lukustusega niplitega, aga hästi laotud jooks seisab ka ilma sellise "mögimiseta" koos.

Mina olen ise ka üsna algaja selle töö suhtes, aga midagi ülearu keerulist seal pole - alguses kulub hirmsasti aega, aga kui aru saad kui palju (tegelikult pigem kui vähe) kodaraid ja mil viisil pead pingutama, siis läheb juba paremini. Alu-velje puhul võib kodaraid juba nii palju pingutada, et tekib hirm nipli "ümmarguseks" keeramise suhtes (nipli keere + pesa peavad olema õlitatud, et sealt pingete erinevust ei tuleks) ja selline jooks juba naljalt trikke ei tee. Pinget ei keera muidugi korraga niplitele peale, vaid poole-veerand pöörde kaupa, ning iga ringi järel väike "stress-relieving" Wink kodaratele http://www.sheldonbrown.com/brandt/stress-relieving.html
Sõltub ka muidugi veljest - kui sul on 1-kordse seinaga "Alu-tünnivitsad", siis ei saa kodarapingega väga "priisata" Wink...

Üldharivas mõttes otsi/osta (vastavalt südametunnistusele) selline raamat/pdf nagu Jobst Brandt "The Bicycle Wheel", see annab päris piisava aluse mille baasil jookse rihtida ja ehitada. Kui seda paljuks pead, siis Sheldon Browni kodulehe abil saab ka kenasti hakkama http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI   

Tagasi üles Go down
 
KETTLER ALU-SPORTRAD DIXI
Tagasi üles 
Lehekülg 3, lehekülgi kokku 3Mine lehele : Previous  1, 2, 3

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Muu maailma retrorattad-
Hüppa: