PealehtKKKOtsiLiikmete nimekiriKasutajagrupidRegistreeriLogi sisse

Share | 
 

 ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus

Go down 
Mine lehele : Previous  1, 2
AutorTeade
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Reede Mai 07, 2010 7:19 pm

Masina esmane kontseptsioon hakkab enamvähem paika saama ja enamus detaile ka juba kohal.
Kuna ühtki maastikukõlbulikku ratast ma vaatamata metsas elamisele ei oma, tuleb see projekt kerge kalduvusega maastikusuutlikuse poole.
Sellest sai tingitud ka tellitud rehvivalik, mis täna ilusti kulleriga mu koju kohale jõudis - Schwalbe CX Pro cyclocrossirehvid mõõduga 30-622 (28x1.20).
Metsas samblal sellistega muidugi ei sõida, aga sissetallatud radadel peaks loodetavasti täiesti sobivad olema ja samas ka veel piisavalt kergesti veerema.
Samuti on juba aegsasti valmis varutud stemm, peaaegu sirge alulenks ja kergsulamist täpisregueeritav Avid'i pidurilink, et äkki läheb tarvis.
Tõenäoliselt (100% kindel endas veel pole, sest ei ole jõudnud doonorit lahti lammutada) õnnestus hankida ka keskjooks, mis istub selle raami suuremõõdulise auguga aga on tavalise kantvõlliga.

edit: Võtsin täna hangitud doonorcrescenti laiali - keskjooks oligi selline, nagu lootisn - fauber tüüpi ja -mõõdus keermega raamikausid ja laagrid,koonused, porikatted jne.... aga seal sees kantotsadega võll.
sunny



Nüüd siis projekti juures valida lausa kahtede erinevate fauberväntade ja ühe kantvõlli vahel, et mida parajasti süda ihaldab ja masina disain eeldab.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Mai 09, 2010 9:19 pm



Kuna täna jõudis kohale ka õhukummikuller, sai natukene prooviks ratast rattamoodi välimusele kokkupandud, et visuaal ees oleks ja oleks lihtsam edasisi lahendusi mõelda.







Vändad-pedaalid on mingid esimesed prahihunnikust kättesattunud õlised eksemplarid proovimiseks külge riputatud.
Juhtraud ühe sõjajärgse Monarki pealt laenatud ja tagurpidi keeratud (lihtsalt sellel oli 21mm stemm, et auku mahtus ja sai prooviks peale panna) - täitsa lahe eelmise sajandi alguse trekiratta välimus jäi. Very Happy

Huvitav probleem sai ka avastatud - sellel raamil on tagumised dropoudid nii õhukesed, et tehasesetingus kiirlukk ei tõmba ratast neile kinni - pean kas seibid alla panema või võlli mõne millimeetri lühemaks käiama.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Teis Mai 18, 2010 7:23 am

Nüüdseks enamus õigeid detaile olemas ja küljes ning suuremas osas jäänud veel teha tehniline töö - asjade täpne paika ajamine, reguleerimine, katsetamine jne.







Vändad sai leitud mingid päris kobedad nonamed koos 42hambalise ketirattaga ja mitte päris sangpommi kaaluga, pedaalid tundusid stiiliga sobivad kõige paremini freeride omad ja nende vastupidavus peaks teoreetiliselt ka päris aus olema. Taha kasettile vaja veel juurde hankida mõned vaheseibid (momendil on pandud mõõdu täissaamiseks sinna mõned ülearused ketirattad. Stemmi üleminek 21mm-28mm on alumiiniumist treitud.

"Ultra-ultra low" sai kahjuks küll nende väntade/pedaalide ostmisega ära rikutud ja nüüdseks on endale ette panud 1k eek piir kahjuks juba ~35% ületatud ja eks natukene läheb kulusid veel... aga tõenäoliselt mahun lõpptulemusega umbes 1,5k sisse ära.

P.S. Ega seal juurikaturu rattapoes tartus need müüjad just kõige taibukamad ei ole - nende müüdud "soome rattale sobivad" fauberi laagrid olid 4mm suuremad kui tarvis ja kuulid ka teises mõõdus... või on soomlastel mingi oma standard.
Twisted Evil
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Teis Mai 18, 2010 7:34 am

"Fikseerisid" tagarummus ka midagi, või jätsid alles võimaluse "tirri-lasta"?

Ning Schwalbede kohta - kas need "nagad" asfaldil ulguma-undama ei hakka?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Teis Mai 18, 2010 7:43 am

Rehvivalik selline justnimelt sellepärast, et tahaks alguses natukene kõvakstallatud metsaradadel katsetada seda. Kui kavas rohkem asfaldil käima hakata, siis selleks on nurgas paar siledatallalisi jalavarje ka olemas.

Momendil asi mingiks ajaks singelspeed. Teine samasugune aga fikseerituks ümber tegemisel olev tirr seisab mul lahtivõetuna töökoja laual ja ootab oma aega.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Laup Mai 22, 2010 7:23 pm

TEHTUD!







Kas see just ultra-ultra low budget jäi, on kahtlane - otsesed rattale tehtud kulud on täpselt 1499.-... kui hakata ka kaudseid kulusid juurde arvestama, on muidugi natukene suurem. Fix ta ka (veel) ei ole ja Heeringa kurvastuseks midagi erilist sellest ka ei tulnud.

Sellega seoses pean lugema kogu eksperimendi ebaõnnestunuks ning tuleb järgmisele katsele minna ja uut ehitama hakata.

Twisted Evil
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Laup Mai 22, 2010 7:59 pm

He-hee...

Nüüd on saabunud siis põhiline - läbida ehitatud rattal (ühe-) suve jooksul nii 2000 km Wink , siis saab alles teha järeldusi, kas "kompositsioon" õnnestus või mitte...
Sinu viga Oldmoped on see, et sa suure ehitamise käigus unustatad ehitatud ratastega sõitmise ära Wink...
Ehk tegelikult - 1000 km sõida ehitatud rattaga läbi, siis saad aru, mis rohkem p....e järgi peab olema, eriti just taoliste "custom" lahenduste puhul Wink...

Nii et - tegelikult su ehitustöö alles algas - valminud on alles toormaterjal tulevase "über-voki" valmimise teel...Wink

Aga jah, mutrivõtmega ümber ratta käimine on üks asi - 100 km järjest sadulas jälle teine. Aga selle teise järgi tekkiv tunne otsustab siiski ratta kasutusväärtuse.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Laup Mai 22, 2010 11:04 pm

1000-2000km saab olema suhteliselt ebareaalne ainuüksi juba mu elustiili ja kohustuste tõttu.
Antud ratas saab tõenäoliselt kasutust maksimaalselt 2 korda nädalas (enamus päevadest olen kahjuks sunnitud kasutama neljarattalisi mootoriga liikureid) umbes 2x4km (tööle ja tagasi) liikumisel läbi metsa oleval otseteel.

Aga eks minu suurim viga olegi see, et armastan vaheldust ja selleks peab olema hirmus palju erinevaid, kuigi põhimõtteliselt samafunktsioonilisi asju.
Õnneks vähemalt ei ole garaazis enam kümmekonda erinevat mootorratast, aga ka ~50 mopeedi ja 30+ jalgratast on piisavalt hullumeelne (ja patoloogiliselt kasvav) kogus, et kõigi nendega mingigi arvestatav läbisõit saavutada.
Päriselt peaks ennast vist vaksineerida laskma või teraapiasse minema.
Embarassed
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Mai 23, 2010 5:20 am

Rattasõidu halb külg ongi see, et ta kipub suhteliselt palju aega võtma - eriti pikemad otsad...
Näed - isegi tuleb pühapäeva hommikul 6-ks kark alla saada, et mõni pikem ots maha vändata - mujalt enam aega võtta pole Wink...
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Vahindra



Postituste arv : 27
Join date : 19/02/2010
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Mai 23, 2010 2:51 pm

Mis, milleks, millest see pruun asi ülemise raamitoru peal on?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.alfapluss.eu
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Mai 23, 2010 4:20 pm

Tundub, et kohustusliku läbisõidu juttu võtsin natuke liiga tõsiselt ja tänasega on umbes 40km (neist viimased 5 vesijahutusega) läbitud. Ise imestan siiani, et täiesti probleemivabalt ja ühtki lastehaigust masinal nii ruttu välja ei löönudki.

See "pruun asi" on raamitorule peale keritud sadulakattega samast materjalist nahariba raami kaitseks, kuna selle kohaga toetan tavaliselt ratta kuhugi majanurga või puu vastu, samuti on ratast tõstes peopesal tunduvalt parem tunne, kui paljast libedast raamitorust haarates.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Mai 23, 2010 8:11 pm

"Õigeusklikel" fixi-meestel on ülemisel raamitorul paksem pehmendus - et "skiddinguga" pidurdades hargivahel vähe mugavam oleks (kuna pidureid rattal ei ole, viib rattur keha liigutades raskuskeskme ette, raamitoru kohale, ning jalgu samal ajal pidurdades viib säherdune tegevus tagaratta lohisema...

ma ise pole küll proovinud - aga internet on vastavaid videoklippe täis...
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Mai 23, 2010 8:17 pm

Pean ausalt tunnistama, et see "pruun asi" ei ole antud juhul paigaldatud sellepärast, et "teistel on" vaid tõesti iseenese tarkusest ja konkreetse kaitsmise funktsiooniga - ma lihtsalt olen tähele pannud, et armastan enda rattaid selle kohaga tavaliselt kuhugi vastu toedata ja paljudel sealt värv kraabitud.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Esm Mai 31, 2010 4:48 pm

Esimesed sadakond kilomeetrit läbitud ja muljed üldiselt positiivsed.

Päris universaalseid asju pole ikkagi olemas.
Kõvaksrullitud kõvakattel (ja ka asfaldil) sõita ideaalne ja ka ülekanne istub. Kõvana tunduvad metsarajad ikkagi 30 rehviga 95kg sõitja tekitatava surve jaoks veidikene pehmevõitu ja olemasoleva ülekandega seal natukene kangutamine. Lisaks see, et nende 4,5-6bar'ise rõhuga rehvidega seal pisikeste pinnasest väljaulatuvate kivinukkade peal võib ajapikku muiugi tõsise vibartsioonitõve saada. Tundub, et tuleb endale ikka ka üks korralik 29'er soetada (või ehitada).

Eelarve ajasin ka viimase ostuga lõhki ära - et saaks kõvakattel sadula taevasse tõsta ja metsaradadel natukene allapoole tuua, ostsin sadulale kiirlukustuspoldi ...aga sellega sai ratta ehitamiseks arvestatud 1,5k hinnamäär 39 krooniga ületatud.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Esm Mai 31, 2010 7:19 pm

Mis sa sest 29" ikka ehitad - samale vokile võiks silma järgi ju suuremad rullid alla mahtuda? 2" ilmselt ei lähe, aga 1,5-1,6" (37-40 mm rehv) võiks ju teoreetiliselt minna?

Terasest singel-speed 29-ste raame ka eriti ei liigu - Marin teeb http://www.marinbikes.com/2010/bike_specs.php?serialnum=933
ja Kona valikus vist oli ka midagi. Inglismaal vist PlanetX ka sarnaseid raame tegi.

Ning alati kui kummid liiga "õhukesed" tunduvad, võib hakatuseks proovida ka oma "varuainete depoo" massi (kui on üleliigset) vähendamist Wink...

Eks mu endagi igakevadised rattasõidud on üsnagi kantud rasva põletamise pühast eesmärgist ...
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Laup Juun 05, 2010 9:34 am

Olen täheldanud väikeseid probleeme ketiga. Nimelt olen selle sõitmas käies mitu korda maha saanud. Shainline tundub nagu peaaegu ideaalne olevat ja pingul on ka ilusti.
Huvitav, kas see võib tulla sellest, et kasutan laia ketti, taga on aga kasettist võetud kitsa keti ketiratas, kus kett piisavalt ujuda saab ja hakkab äkki hamba otsa ronima. Lisaks see, et erinevaid ülekandesuhteid proovides jäi momendil taha suntouri 18 hambane ketiratas, millele hambad ei ole ühekäigulise ketiratta stiilis ilusti reas vaid käiguvahetuse hõlbustmiseks käivad 1-2-3, 1-2-3 ... kahelepoole äärtesse.

scratch scratch scratch
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Laup Juun 05, 2010 1:22 pm

Üldiselt ongi nii, et singel-speedi hammakad on pikema hambaga, ning pole mingeid käiguvahetust=keti mahatulekut soodustavaid kulinaid küljes.

Pead otsima uue hammaka:

* Korralik singel-speed hammakas (Shimano DX näiteks), võiks mõne Eestigi poe BMX kraami seas leiduda.
Mina tellisin endale UK-st:http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?cPath=58&products_id=267
Tõsi küll, lahjema, kitsama versiooni koos alu-spaceritega (kit samalt lehelt).

*Eriti kokkuhoidlik variant oleks see, kui võtad tavalise rummusisese standardhammaka- need kolme hangiga, ning viilid need niipalju madalamaks, et istuvad kasseti nuutidesse. Töötab ainult terasest kassetikorpuse puhul ja omal vastutusel Wink...
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Juun 06, 2010 9:42 am

Selle "omal vastutusel" variandi peale olin ise ka juba mõelnud ja Sinult julgustust saades tegin eile töölt koju jõudes prooviks ära, et teada saada, kas ketiprobleemid ikka tulenevad tagumisest ketirattast. Järgneva 35km proovisõidu ajal enam igatahes mingeid jamasid ei täheldanud ja mõnipäev tellin tõenäoliselt ka "õige" asja ära.

Nende inglise netipoodidega see jama, et kauba hind ja saatekulud on pöördvõrdelises suhtes - kohad, kus ketirattad maksavad 3-4£, on saatekulud eestisse 12-30£. Samas kohad, mis suudavad kogu euroopa piires asja 2,5£ kohale saata, küsivad millegipärast ketirattast 8£.

Evil or Very Mad
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
Vahindra



Postituste arv : 27
Join date : 19/02/2010
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Juun 06, 2010 10:19 am

CRC-s pole? Sealt tehakse Eestisse peaaegu et regulaarselt ühistellimusi massiivsete postikulude vältimiseks.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.alfapluss.eu
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Juun 06, 2010 10:46 am

CRC's on ilma laienduseta variant 3.05£ aga saatekulud 10.

Eeriku pakutud Superstari'i laia nuudiosaga variant on summa summarum vaatamata kõige kallimale ketirattahinnale lõpuks kõige odavamalt kodus käes - 10,49£ lõpphinnaks.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
Vahindra



Postituste arv : 27
Join date : 19/02/2010
Asukoht : Tartu

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Püh Juun 06, 2010 11:10 am

Ivari kaudu tellides selliseid saatekulusid ei tule. Ta on usaldusväärne, ümardab enda kasuks nii et tal oleks mõtet sellega tegeleda, kuid seda mõistuse piires. Tegelenud sellega aastaid ja kõik on rahul. Järgmine tellimus.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.alfapluss.eu
E30



Postituste arv : 9
Join date : 06/07/2010

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Reede Aug 27, 2010 1:25 am

Teab keegi kust saada soodsalt antud "noname" esimist ketiratast? Cool
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   Reede Aug 27, 2010 7:56 am

E30 kirjutas:
Teab keegi kust saada soodsalt antud "noname" esimist ketiratast? Cool

Kui sa mõtled vaid ketiratast, siis see on 5x110 mm 42 hambaga osaliselt mustaks anodeeritud Alu hammakas.
Kui vändakomplekti, siis minu arust toob seda maale Balti Autoosad, ehk kilulinnas võiks seda teoreetiliselt leida "Fixus Mustamäst". Letis Tartus (turul) 350 ja Raplas (kohaliku Konsumi taga) 326 eek-u. Aga jah - hammakad tal muidu kaasaegse maantee "Compact" vända mõõdus (või vana standardi MTB oli ka sama).
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus   

Tagasi üles Go down
 
ultra-ultra lowbudget (vist) fixi (vist) ehitus
Tagasi üles 
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 2Mine lehele : Previous  1, 2
 Similar topics
-
» Mai lugu [Üks osa, ent selle eest pikk/ LÕPETATUD!]

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Käsitöö ja ümberehitus-
Hüppa: