PealehtKKKOtsiLiikmete nimekiriKasutajagrupidRegistreeriLogi sisse

Share | 
 

 Tandem

Go down 
AutorTeade
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Tandem   Püh Jan 12, 2014 8:58 pm

Mõte ehitada tandem oli juba ammu, aga tegudeni sai jõutud alles sel nädalavahetusel. Raamideks olid Tunturi(tagumine) ja Minsk(esimene) ning üks toru sai Turistilt võetud.

Tööprotsessi pole vist mõtet selgitada, pildiltki näha:








Tagalenks, jooksud ja sadulad on ajutised. Need said ainult proovisõidu jaoks külge pandud. Proovisõit nägi välja niimoodi, et kaks inimest istusid peale ja sõitsid mäest alla. Need kaks inimest kõnnivad tänagi, siit järeldus - raam peab küll. Enne sõitu sai alumise toru peal veidi hüpatud, et näha, kas ikka maksab proovisõidule minna.
Värv tuleb kevadel, siis kui ilmad on soojemad. Enne seda teen ta aga valmis. Esialgu tuleb käiguvahetus ja tagumise piduri hoob taha, sest enne uue värvi panekut ei hakka pikemaid trosse tellima. Esialgu sätib käiguvahetuse tagalenksule, siis saab eest ka vahetada. Tagalenks on tegelikult üldse küsimärk. Tagurpidi keeratud maanteelenks oli seal esialgu täitsa mugav, aga näis. Valikuid ripub seinal mitmeid. Jooksud tulevad ideaalis mõlemad terasest. Tagumine on olemas, aga esimese peab veel leidma. Pildil olev sobiks iseenesest ka, aga ma ei taha nii paksu ja laia kummiga sõita. Esimese 'päris' sõidu saab teha loodetavasti uue kuu alguses. Sõltub sellest, millal jupid kohale jõuavad. Esialgu tuleb ette kiiludega keskjooks ja taha tuleb nelikant. Sai siis eraldi Tunturi mõõdule sobiv nelikantvõll soetatud. Nelikanti tahaks ette ka, aga sellega on aega. Igapäeva rattaks ei saa, nii et võib need kiilud ka üle elada. Tagumise raami juurde tuleb kassett ja kaks esihammakat, nii et käike tuleb kuskil 12-14. Siis jõuab mäest üles ka sõita. Esimese keti pingule saamine ei tohiks ka probleemiks osutuda. Mõtteid ja lahendusi on mitmeid. Näis millise kasuks lõpuks otsustan. Esialgu võib niisama ka proovida.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Tandem   Teis Veeb 25, 2014 1:11 pm

Peaaegu valmis ta ongi. Tuleb veel esimene pakiraam lisada ja uus värv peale panna. Seda kõike aga rohkem kevade poole. Kahe inimesega on nüüd sõidetud ca 20km ja sõit sujus väga hästi. Tagumine lenks läheb ka võib-olla mingil hetkel vahetusse. Natuke laiavõitu on.





Mingil hetkel läheb vahetusse ka vasakpoolne tagumine hammakas, sest ideaalis võiks ta olla sama suur kui esimene, siis käiksid jalad ühes rütmis ja kurvides saaks rohkem kallutada, kartmata, et tagumine pedaal vastu maad käib. Kuigi ratas on nii raske, et see teda ilmse tasakaalust välja ei viiks. Kaalub ta 22,8kg.

Suuremad pildid siin:
http://www.flickr.com/photos/syrenius/sets/72157639696755184/with/12767936443/
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Tandem   Teis Veeb 25, 2014 11:15 pm

Lõpptulemus täitsa lahe!

Minupoolne FB's tehtud pildikommentaar väntade sünkrooni vajalikuse kohta oli tingitud rohkem sellest, et mittesünkroonis vändad panevad ratast tohutult vänderdama ja lisaks mõjuvad need väntamisel tekkivad erinevatel aegadel ebaühtlaselt eri suundades mõjuvad külgjõud täitsa tõsiselt raamile väntsutades seda korralikult külgepidi - selle tõele vastavus sai omal nahal kahjuks järgi proovitud juba 80'ndatel, oma esimese tandemi juures.

Tavalised jooksud, kui nad just mingid erilised saastad sattunud ei ole, elavad mingi aeg selle tandemi all isegi ehk ära, kui sosinal sõita, aga rehvidega, eriti tagumisega, soovitan võimalikult kiiresti vahetuse miski asjalikuma vastu ette võtta - endal õnnestus paar päeva tagasi laevalt optimistlikult kahekesi peal maha sõites ka 47-622 mõõdus kevlarriidega Schwalbel kus ~60psi rõhku sees, rambi metallsoone järsu äärega katki saada. Samas, alla downhilli-, kolmekambrilise- või mõne spetsiaalse tandemipöia enast väga rahulikult vist tunda ikkagi ei tohi ja tsivilisatsioonist mitte liiga kaugele ka sõita.

Sellise juhtraua asendiga tagumist väga palju kitsama vastu vahetada ei saa - hakkab juhile vasu kannikaid käima.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Tandem   Teis Veeb 25, 2014 11:51 pm

Tänan! Seda vänderdamist on tunda küll, kui tagumine jõuliselt väntama hakkab. Rahulikult ja ühes tempos sõites seda ei tunne. Külgpinge panen kõrva taha. Üritan taha suurema hammaka leida. Esijooks on terasest, nii et selle üle muret tundma ei pea, aga tagajooks on nõrgem, nii et see oleks tõesti targem välja vahetada. Kitsamat tagumist lenksu taha panna ei saa tõesti. Teine asi on lihtsalt madalam panna, aga siis poleks tagasõitjal nii mugav.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Tandem   Püh Märts 16, 2014 9:48 pm

Nüüd on ka vändad juba pikemat aega sünkroonis olnud. Jääb üle vaid soojemaid ilmu oodata ja siis saab ratas ka korraliku värvi.



Esimene kett on nüüd ühekäigulise oma ja ketipingutaja sai vanast hvz käiguvahetajast leiutatud.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Tandem   Püh Sept 28, 2014 2:15 pm

Tandemiga on tänaseks läbitud ca 2000km. Õhukumme on läinud 3 ja piduriklotse 2 paari. Pidurisüsteem töötas üsna kehvasti, aga nii suurel rattal oleks ikka kindlamat süsteemi vaja. Niisiis sain Soomest kaks postiratta esirummu (uhiuued mõlemad) ja ühe uuemat sorti tagarummu.
Postiratta trummepiduriga esirumm:
https://www.flickr.com/photos/syrenius/15182812529/in/photostream/
Valmis jooksud:
https://www.flickr.com/photos/syrenius/15369559275/in/photostream/
Topeltpöia panekul ei näinud väga mõtet, sest vanad jooksud olid kõige selle kilometraaži juures sirgeks jäänud. Sai temaga metsas kädidud ja igasugu kändudest küngastest üles-alla sõidetud ja ratas osutus igati vastupidavaks. Tagajooksul on seitsmene vanatüübi kassett ja esihammakad on venelaste campalt maha viksitud 54-45, nii et maanteel jõuab edasi küll. Pidurdusmaa on nüüd tunduvalt lühem ja link käib ülihästi + jooksud on jäigemad, vastupidavamad. Tagakumm sai ka välja vahetatud. Varem oli seal mingisugune 32-622 Kenda, max 5.1 bari. Nüüd on seal märksa parem 28-622 Maxxis Denotator, ilma mustrita ja max 8.3 bari, nii et tademile ideaalne. Ega see kummi muster niivõrd oluline polegi, tähtis on kõrge surve. Klaasikillu võib iga kummiga üles korjata, aga läbilööki nii suure survega tõenäoliselt ei saa. Kaks kolmest katkisest õhukummist olidki läbilöögist.

Lisaks sai ratas endale ka uue värvi:


Veel pilte:
https://www.flickr.com/photos/syrenius/15366405731/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/syrenius/15366405331/in/photostream/
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Tandem   Püh Sept 28, 2014 2:24 pm

Tulevikus on plaanis veel esimene keskjooks välja vahetada. Lõigata vanadelt kaussidelt laagrite pesa ära ja jätta nad adapterina raami, et saaks pressitavate kaussidega hooldusvaba kassetiga keskjooksu sisse panna. See on mõeldud üldjuhul selleks olukorraks, kui keskjooksu keere on kahjustada saanud, aga saab ka niimoodi kasutada. Tuleb vaid raam keskjooksu kohast mõne millimeetri võrra kitsamaks teha, muidu ei pigista kinni teda.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: Tandem   

Tagasi üles Go down
 
Tandem
Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Käsitöö ja ümberehitus-
Hüppa: