PealehtKKKOtsiLiikmete nimekiriKasutajagrupidRegistreeriLogi sisse

Share | 
 

 Hercules

Go down 
AutorTeade
egertl



Postituste arv : 7
Join date : 05/07/2010

PostitaminePealkiri: Hercules   Nelj Juun 16, 2011 7:08 pm

Tere!
Maal kuuris vedeles pikemat aega selline ratas.


Tõin linna ja hakkasin puhastama. Kui keegi oskab identifitseerimisega aidata, siis mõned pildid on veel siin.

Plaan on raam pulbervärvimisse anda ja sellega mul kogemus puudub. Mis eeltöid oleks vaja? Kas relaka otsas traathari ja pärast seda veel peene liivapaberiga ülekäimine (ja siis ka lahusti või muu taolise asjaga) puhastamisest piisab?
Ja kuidas tuleks katta need kohad, mis värvimisse ei lähe? Asi läheb ju ahju ja maalriteip ning ajalehed pole vist parim valik.

Tekkis paar (algajalikku) küsimust. Ei oska juppe õige nimega kutsuda ja võtan parem pildid appi.
Kas on võimalik raamiküljest lahti saada see

ja see.


Torutangidega on raske kangutada, ja kardan, et lõhun niigi väeti kroomi ära.

Parimat,
Egert
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Hercules   Nelj Juun 16, 2011 7:46 pm

Soovin õnne - ilus toorik!

Sinu kirjeldatud pulbri eeltöö on täiesti piisav - tähtis on eemaldada rooste ja vana värv, et tegu oleks puhta metalliga.

Kinni pead raamis katma keskjooksu laagripesade kohad, esihargi laagrikausside pesad ja sadulatoru sisemuse. Esihargil kogu raami sisse mineva toru, alates alumisest laagrikoonuse kohast kuni ülemise keermeni välja.

Reaalselt saab kasutada tavalist maalriteipi ka, aga see kipub sinna nõmedalt kinni kärssama ja pärast on palju kraapimist.
On olemas spetsiaalsed kuumakindlad maskimisteibid, mis on osadel pulbervärijatel kasutamiseks tõenäoliselt ka kohapeal olemas. Ma ise olen endale seda ikka vastavalt vajadusele varunud, sest värvin suht palju ja tegu kõige odavama asjaga just ei ole - teibirulli hind on 10-20€ vahel. Lisaks see, et ega see nüüd väga tugeva liimiga ka ei ole.

Sadulatorusse ja esihargitorusse on paras otsast paberinutsakad lihtsalt sisse lüüa. Eks sama saab teha ka keskjooksuga, aga seal teibiga äärte täpsemalt tegemine on kindlam. Lisaks võimalus kasutada olemasolul näiteks suuri seibe nii keksjooksu kui roolikannu kaitsmiseks - tõmbad seibid pika poldi või keermelatiga omavahel kokku ja ongi auk suletud ja värvi sissetungimine välistatud. Olemasolul võib ka lihtsalt kummikorgid aukudele ette lüüa.
Esihargi raamist läbi mineva toru kaitsmiseks sobib ka see, kui sinna lihtsalt paberileht ilusti ümber kerida ja teibiga kinitada.

Kui raamis on keermestatud poldiauke, siis on kaks võimalust - kui sul on sobiv keermepuur olemas, siis värvi ära ja lõika pärast keermed uuesti üle. Kui keermepuuri pole, siis keera mingid sobivad äraviskamiseks mõeldud vanad poldid lihtsalt keerme pinna kaitsmiseks värvimise ajaks aukudesse.


Raamitorus oleva roolikanuu laagrikoonuse saad pika torniga seestpoolt läbi toru ilusti välja koputada - vaikselt ümberringi, mitte ühest ääres järsult, et viltu ei jookseks.
Esihargi torul oleva alumise koonusega on umbes sama asi, et see on sinna lihtsalt surutud, järelikult tuleb vaikselt koputades ka ära. See sul küll selline ümara pinnaga ja ebamugava kujuga, aga näiteks kautshukhaamriga ümberringi koputades peaks kätte sama küll. Võimalus alati ka mingi U-kujuline abinõu teha mille ava on laiem, kui esihargi kroon, aga kitsam kui koonuse pind - panne see esihargi harude vahelt ümber krooni vastu koonust ja löö koonus liikuma.


Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
 
Hercules
Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Muu maailma retrorattad-
Hüppa: