PealehtKKKOtsiLiikmete nimekiriKasutajagrupidRegistreeriLogi sisse

Share | 
 

 Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990

Go down 
Mine lehele : Previous  1, 2
AutorTeade
kullokas



Postituste arv : 10
Join date : 30/11/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Nelj Juul 07, 2011 9:21 am

Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Nelj Juul 07, 2011 10:19 pm

Ma olen harjunud maanteel sõitma korralike võistlusrehvidega, nii et ka sellele sossile lähevad ilma mustrita võistlusrehvid. Üldiselt olen ma kummide suhtes üpris valiv. Kunagi ostsin ainult kõige odavamaid ja neid mis kätte sattus, aga nüüd ajan kvaliteeti ja head veerevust taga. Maanteel ei taha ma väiksemagi mustriga sõita.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
plaaster

avatar

Postituste arv : 40
Join date : 02/02/2010
Asukoht : Tallinn

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Reede Juul 08, 2011 1:43 pm

Njaa, võistlusrehv on ikka alati mõnusam, kui mingi keskkaalu variant. Kiirus, pehmus, tunnetus, turvatunne. Kapriissem on ta muidugi ka - ilma õige rõhuta võib üsna loll viga juba saatuslikuks saada, lisaks asjaolu, et koguaeg pead teed jälgima, et kuskilt liiga jõhkrast kohast täismassiga läbi ei pane. Mul on taga praegu Conti gatorskin, mis minu arvates ei veere eriti hästi, sel on peal ühtlane vahvlimuster, aga samas on see siiani võimaldanud üsna muretuid kilomeetreid. Kuna ees olnud Schwalbe Montello läks just pshhh, siis liimisin alla kunagi ühe velofoorumlase käest ostetud Schwalbe Stelvio tubulari, mis on suht haardkoor, sest laius on sel torul kõigest 19 mm, lubatud bar'id 15. Manomeetriga põrandapump hakkas isegi ägisema, kui seda täis lõin. Seega võin omalt poolt inimaktsetuse tulemusena öelda, et linnatänavaile alla 23e ei paneks.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Soobel

avatar

Postituste arv : 56
Join date : 25/11/2010
Age : 43

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Reede Juul 08, 2011 3:36 pm

Milline siis on parima veeremisega kumm? Omal ajal tundus, et Continental4Seasons on ülihea, nüüd räägitakse, et Continental veereb halvasti? Ma muidugi ei sõida tubularidega. 28mm juba elab äärekive ja muid rumalusi ka üle, Continental veereb kaugelt-kaugelt paremini, kui omaaegsed 120-kroonised traatäärega analoogid a'la Kenda jne. Mingid odavamad 32mm Schwalbed olid ka vahepeal all, need kuulusid ka sinna halva veeremise klubisse tükkis Turisti originaalkummidega.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Laup Juul 09, 2011 6:19 pm

Parima veeremisega kummi ei oska öelda, pole veel nii paljudega sõitnud. Maanteel olid mul GP4000 all ja vastupidavuselt olid nad üpris head. Veeremiselt tundusid nad siis täitsa head olevat ja siis panin alla Schwalbe Ultremod, mis olid ikka hoopis teine asi! Ilmselt pole Ultremod nüüd parimad, aga mina paremat ei oska tahta. Hetkel on ligi 650km läbitud nendega ja selle aja jooksul pole ühteki õhukummi läinud. Paar lõiget on sees, aga kuna mulle meeldib üsna tihti linna peal tiirutada, siis kõiki klaasikilde pole õnnestunud vältida. Ühesõnaga GP4000 mina enam ei taha. Hästi ei usu, et tubular nii palju parem oleks. Hetkel ei oskagi öelda, mis tubulari ma lõpuks valin... Võib-olla mõni Maxxise toode. Alguses oli plaan Vittoria Corsa Evo, aga see ei pidavat kõige paremini peal püsima ja ma ei tahaks mõeldagi, mis peaks juhtuma, kui Tartus näiteks Baeri tänava juures laskumisel peaks kurvis kumm maha tulema.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Nelj Aug 25, 2011 7:57 pm

Tahtsin linnaratast, sain linnaratta ja selleks on 1987. Start šosse. Kõik muu on originaal peale esikummi, lenksupeala, pedaalikorvide, esihammakate, võlli ja väntade. Keskjooks on originaal ja sinna sisse on pandud nelikantvõll. Mõtlesin, et ei hakkagi uut keeret tegema ühelegi rattale, vaid panengi lihtsalt nelikantvõlli. Keskjooksud on neil üpris talutavad. Hooldust vajavad, aga sõita saab hästi.

Pilte:







Tagumine käiguvahetaja on jube. Siiani on kõik hvz tagavahetajad olnud kui õudusunenäod. Kõik on kenasti ära reguleeritud, aga midagi pole teha - olen lääne omade poolt ära rikutud. Tagajooksult on hetkel üks kodar puudu, aga sõitu see ei sega, jooks on endiselt üpris sirge. Uus kodar tuleb loomulikult panna, aga mõtlesin, et ei tegele sellega enne, kui tagumine rabe ja kulunud tubularkumm puruneb. Need kodarad lähevad sossi originaaljooksudel päris kergesti kakti. Ei tahaks väga nendega sõita, aga samas nad veerevad väga hästi. Tuleb lihtsalt maanteel aukudest hoiduda ja linnas... läheb raskeks.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Esm Aug 29, 2011 6:54 pm

Täna tulin musta sossega oma tavapäraselt ringilt ja olles 65km ära sõitnud jäin paduka kätte. Tulin narva mnt'lt mäest alla ning hakkasin staadioni tänavale pöörama ja arvestasin tagumise kummi pidavust üle ning sai koos rattaga üks väike liug mööda asfaltit tehtud. Muidu oleks libisemisega ilmselt toime tulnud, aga kuna ma tulin mäest alla, siis ei olnud enam midagi teha. Ratas ei saanud imekombel kriimugi, küll aga juhtus midagi väga ebameeldivat - alumiinium stemm murdus. Ma olin peale kukkumist üsna üllatunud nähes katkist stemmi. Ilmselt oli murdumise põhjuseks see, et mul olid jalad kõvasti korvides kinni, nii et külili käies olin ma endiselt rattal ja lenks puutus esimesena maad. Paraku läks selle tulemusena ka spidomeetri juhe puruks. Spidomeeter ise jäi õnneks terveks. Sel hooajal sai sama rattaga läbitud 1121km, sellist lõppu väga ei oodanud. Eks nüüd tuleb kusagilt ebayst umbes 8cm ulatusega 22mm stemm leida. Või on äkki kellelgi pakkuda sosse stemmi?



Kas tulevikus peaks nende alumiinium stemmidega ettevaatlikum olema? 60km/h mäest alla vist ei maksa sõita? Siiani olen muretult suurtel kiirustel mägedest alla tulnud ja sama muretult ka püsti mäkke sõitnud, avaldades stemmile suurt survet. Lenksu murdumist loodetavasti kartma ei pea kuigi ka see on alumiinium. On kellelgi veel sarnaseid kogemusi?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
plaaster

avatar

Postituste arv : 40
Join date : 02/02/2010
Asukoht : Tallinn

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Teis Aug 30, 2011 11:08 am

mul läks üks sossi quill stem puruks- ülevalt servast samast kohast kus sul. Juhtus see peale äärekivist allasõitu (suurem hetkeline raskus lenksule?) ja krõks. Hea, et liiklusesse ei veerenud, lenks käes- sain enne pidama. Muidu üldteoreetiliselt on vist nii, et alumiinium väsib aja jooksul. Kui stemm on kakskümmend aastat pinget saanud, siis see võib isegi ootuspärane olla. Ilmselt teras-stemm oleks turvalisem. Peab ju teras ajahambale stabiilsemalt vastu. Teine variant on mingi NOS või uustoodang alu-stemm otsida.
Kahjuks endal ühtegi üle ei ole, et sulle pakkuda.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Esm Sept 05, 2011 7:11 pm

Eestist 22mm stemmi otsimisest olen loobunud. Vähemalt netis. Nüüd aga oleks küsimus välismaasaitide kohta, nimelt eBays loomulikult on mingi valik 22mm stemme olemas, aga sobiva pikkusega (110mm+) on kõik seal kusagil 70-150$ ja seda on pisut liiga palju. Oskab keegi soovitada kust saaks odavamalt?

Muidugi Tartus on mul Side tn rattapoes ja turul käimata, aga hästi ei usu, et sealt leiaks ja Rattaringist, Hawaiist või teistest sarnastest vaadataks mind ilmselt kummalise pilguga, kui ma oma stemmi sooviga sinna läheksin. Side tn poes ja turul käin ära, õhkõrn lootus püsib, et äkki sealt saab, aga teistesse ei hakka küsima minemagi - või äkki peaks?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
eerikkarts



Postituste arv : 3
Join date : 28/08/2011
Age : 39

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Esm Sept 05, 2011 9:02 pm

mul täitsa sarnane 22mm stem olemas aga paraku nii pikk ta pole, toru poole lühemaks lõigatud eelmis omaniku poolt, vedeleb niisama. Toru pikkus käbi servani 100mm ja stemi ulatus 90mm (keskelt keskele)

Tegelt ostsin ma 22.2 mm pikema alu stemi ja panin ta suht vähese vaevaga, Väheke viiliga, 80 liivapaderiga lihvimist, tunnikese tööd ja peal ta oligi. Lihvisin ainult selle osa maha mis jääb kahvli sisse ülejäänud osa jäi puutumatta. tuli väga viisakas.


Viimati muutis seda eerikkarts (Teis Sept 06, 2011 9:15 am). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Teis Sept 06, 2011 6:45 am

Teine variant on muidugi jah, 22,2mm stemm osta ja seda saab eBayst juba parema hinna eest. Esialgu prooviks siiski leida õiges mõõdus ja vähemalt 110mm ulatusega stemmi. Ideaalne oleks 120mm ulatusega, sest asend on rattal hetkel tolle järgi sätitud.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Laup Sept 10, 2011 2:18 pm

Saingi turu pealt rattale uue stemmi:


Vana nägi pisut parem välja, aga samas läheb must rattaga hästi kokku. See on nüüd 110mm ulatusega, ehk 10mm lühem kui eelmine. Eks ole näha, kui palju see tunda annab, aga ma kahtlustan, et peab sadula asendit ikka muutma. Tuli välja, et pidurlink oli samuti kannatada saanud. Nühkisin kukkumisjäljed maha ja painutasin tagasi ning nüüd töötab ta suurepäraselt. Spidomeetri juhe läks samuti kukkumise tagajärjel katki, aga ka see on nüüd korras. Ühesõnaga ratas jälle sõidab. Talvel oleks plaanis talle siiski mingid uhkemad vändad panna. Mustad Veloced oleks eriti kenad. Uut keeret selleks tegema ei hakka, vahetan lihtsalt võlli välja.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Laup Sept 10, 2011 5:25 pm

Hughes kirjutas:

Vana nägi pisut parem välja, aga samas läheb must rattaga hästi kokku.

Mustad Veloced oleks eriti kenad. Uut keeret selleks tegema ei hakka, vahetan lihtsalt võlli välja.

Kui tahtmist on saad uuelt stemmilt selle musta värvi/anodiseeringu ka maha võtta ja ilusaks haljaks Al poleerida... Wink. Stemm tundub üsna kena kujuga muidu olevat...

Campa väntadega on jälle see lugu, et need kasutavad oma nelikant standardit (ISO), aga eestis enamus keskjooksu võlle jaapani (JIS) otstega. Enamasti ristamisel probleeme ei teki, aga vahest on ses suhtes pisut jamamist olnud (ei taha päris hästi võllile istuda, ketiliini paika ajamine jne...)
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Nelj Sept 15, 2011 7:16 pm

heeringas kirjutas:
Campa väntadega on jälle see lugu, et need kasutavad oma nelikant standardit (ISO), aga eestis enamus keskjooksu võlle jaapani (JIS) otstega. Enamasti ristamisel probleeme ei teki, aga vahest on ses suhtes pisut jamamist olnud (ei taha päris hästi võllile istuda, ketiliini paika ajamine jne...)

Sellest ma teadlik ei olnudki. Lootsin, et nelikantvõllidel on kõigil standard ots. Paistab, et Veloced jäävad siis ära. Liiga kallis kraam ehku peale proovimiseks. Aga ma usun, et eBay's on küllalt teisi nägusaid ja musti väntasid, millel on JIS otsad.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Laup Sept 24, 2011 4:19 pm

Punane sosse lõplikult valmis:





Nagu piltidelt näha poel värv kõige parem, aga eks ta kunagi tuleb värvitöökotta saata. Hetkel käib aga vana värv küll. Tagajooks mahtus suurepäraselt sossi tagahargi vahele. Käiguvahetaja sai valitud Altus, sest see oli eBays kõige odavam 8spd. Sellel rattal saab kasutada ka kõige väiksemat hammakat, sest lisasin ühe seibi juurde. Vastasel juhul oleks raam ette jäänud. Sõit on sujuv ja hea. Käiguvahetus suurepärane. Isegi esimene originaalvahetaja töötab üpris hästi. Plastiksadul on pisut ebameeldiv, aga ma pole veel pehmedustega sõitnud. Kummid on Schwalbe Stelvio Rain ehk üpris hea pidavuse ja veerevusega. Ultremo mõõtu välja ei anna, aga vihmasesse sügisesse sobivad hästi. Päris mõnus on üle pika aja ilma kiiludeta rattaga sõita.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Nelj Okt 20, 2011 4:56 pm

Lõpuks valmis ka 1990. Start šosse, mille ehitasin üpris originaalilähedaseks. Ainult pedaalikorvid ja lenksuteip on uued. HVZ pedaalikorve polegi mul olnud, kuigi see on mul juba kolmas Start šosse. Paistavad olevat defitsiit. Isegi tubular kummid on originaalid, iseasi muidugi kaua nad kestavad.

















Üksjagu juppe sai tal ikka väljavahetatud. Esijooks, kummid, tagakäiguvahetaja, sadul ja esihammakas sai ümbervahetatud. Vanad jupid olid sõidetavad, aga oli lihtsalt paremaid võtta. Vana käiguvahetaja oli pisut kõver. Päris kummaline, et mul on kõigil sossedel olnud raamikõrv paindunud. Kõiki kolme oli vaja painutada, et käiguvahetaja kenasti otse oleks.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Teis Mai 14, 2013 10:56 am

Hetkel on 1980. Start Šosse selline:


Kiiludega ei soovinud enam jamada ja asemele tuli nelikantvõll ning vastavad vändad. Korvid ja pedaalid on Shimano omad. Tagakumm sai ka ära vahetatud, nüüd on selleks Ultremo ZX - veereb ülimalt hästi! Ette tuleb ka varsti selline. Maanteel on temaga sõidetud 2000km. Kiirust proovisin ka - mäest alla 67,2km/h. Kõik pidas kenasti vastu ja oleks ehk veelgi saanud kui mägi oleks suurem olnud ja kui all oleks mul peatee olnud.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Kolm Juun 19, 2013 5:49 pm

Mõtlesin, et oleks vaja maanteekat, millega saaks edukalt ka kruusal sõita. Muretsesin selleks uue šosse raami. Suvel on palju kruusa/asfalti sõitu ja selline sõiduriist on mõlema jaoks ideaalne.
Hetkel on ta selline:



Vändad ja pedaalid on olemas(tulevad originaalid), aga keskjooks pole veel kätte jõudnud. Kummid on 25mm.

Üks veidrus on ka. Mingil põhjusel on keegi kunagi otsustanud raamikõrva ümber keevitada, miks.. ei tea. Peale väikest painutamist sai jooksu ja käiguvahetaja kenasti käima, nii et sõitu see veidrus ei mõjuta:
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
diesel



Postituste arv : 29
Join date : 04/04/2011

PostitaminePealkiri: kõrv   Kolm Juun 19, 2013 8:17 pm

kas see kõver kõrv on ikka keevitatud niimoodi? esimese matsuga arvaks ise, et on välja veninud, võimalik et ka prao sisse võtnud ja siis prigu äkki täis siristatud.
vahet muidugi pole, igatahes ratta küljes püsimine tundub kergelt kahtlane olema.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Kolm Juun 19, 2013 9:43 pm

Vertikaalsetel dropoutidel käib ekstsentrik enam-vähem sama väiksesse vahesse, nii et ei tule see ratas sealt kuskile. Käiguvahetaja püsib ka kindlalt küljes, sest kui seal oleks miski pragu veel eksisteerinud, siis oleks see painutamisel järgi andnud. Mina sa tea, mis seal juhtunud on, aga vähemasti püsib kõik kenasti koos Wink  Ei taha hästi uskuda, et sinna mingi mõra oleks tekkinud. Mul on ühel šossel taga tunduvalt laiem rumm kui tagahargi vahel ruumi on, nii et hark on pidevas paindes, aga see ei ole mitte mingeid anomaaliad tekitanud. Kunagi lendas käiguvahetaja päris rängalt tagarattasse ja ka see jättis kõrva ning dropoudi puutumatuks. Aga noh.. kõik on võimalik.

Seda unustasin mainida, et suure tõenäosusega saab ratas endale uue värvi ka. Enne tuleb aga embleemid maha joonistada ja arvutisse kanda ning kleepsud teha.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
diesel



Postituste arv : 29
Join date : 04/04/2011

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Kolm Juun 19, 2013 10:04 pm

kui viitsid hästi joonistada ja ilusad failid teed, siis hoia need alles. saad teistele huvilistele anda või müüa. Smile
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Kolm Juun 19, 2013 10:44 pm

Üht-teist on juba olemas. Stiilinäide: http://www.flickr.com/photos/syrenius/6175772208/in/set-72157629941633057 Nood siiski päris hästi ei sobi, sest roosa peaks pigem punakam olema.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Reede Aug 30, 2013 5:39 pm

1991. Šosse sai valmis:


Ühtlasi sai punast Šosset pisut uuendatud:
http://www.flickr.com/photos/syrenius/9214861753/
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hughes

avatar

Postituste arv : 97
Join date : 05/09/2010

PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   Nelj Veeb 27, 2014 1:22 pm

1987. punane šosse läbis järjekordse uuenduskuuri:







Vändad ja pedaalid on tänaseks siiski vahetunud, sest juhtus selline asi:



Nii et enam ei saa šosse originaalpedaale kasutada. Hetkel on all platvorm pedaalid, millele on korvid kinnitatud - hoopis mugavam on sõita ja siis tavalised kroomitud vändad.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990   

Tagasi üles Go down
 
Start šosse 1980, 1981, 1987 & 1990
Tagasi üles 
Lehekülg 2, lehekülgi kokku 2Mine lehele : Previous  1, 2

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Nõukogude rattad-
Hüppa: