PealehtKKKOtsiLiikmete nimekiriKasutajagrupidRegistreeriLogi sisse

Share | 
 

 Järjekordne katse fixi ehitada...

Go down 
AutorTeade
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Järjekordne katse fixi ehitada...   Reede Sept 10, 2010 10:53 pm

Ei saa ma kuidagi vanakooli Crescentitest üle ega ümber ja fix ka siiani ju tegemata.

Embarassed

Mingi aeg tagasi sai doonoriks omale koju lohistatud üks Crescent. Peale sealt ühele oma projektile vajalike Sachs-Huret käiguvahetajatekomplekti ja Dia-Compe pidurite eemaldamist jäi alles veel üllatavalt palju, mida nagu ei raatsi minema visata.



Saigi otsustatud ette võtta selle raami peale järjekordne katse fixi teha. Seekord siis lihtsalt kõigest kättesattuvast või olemasolevast.
Kuuke tagasi sai rootsis laadalt ostetud üks vanem nos tundmatu inglise päritolu 20" fixed ratas.





Kuigi tegu suicidehubiga, sai sama lahendust ja selle ratta küljest võetud ketiratast ja lockringi otsustatud kasutada ka oma projektil. Ehk keermeliim koostöös korraliku tugeva kinnikeeramisega töötavad piisavalt.

Ratasteks sai seinalt naela otsast võetud mingid keskaegse Rigida 630 terasveljega eksemplarid. Need enamvähem, niipalju kui see vanade palju tööd teinud eksemplaride puhul võimalik, sirgeks aetud, tirr maha keeratud, keermega ketirattaga asendatud ja tagaratas shainline paika saamiseks teise rummu äärde ümber tsentreeritud ning võlli vahepuksid ka siis vastavalt ümber tõstetud. Sisu loomulikult ennem läbi pestud ja uued kuulid korraliku määrdega sisse pandud.




(pilt kahjuks tehtud natukene paha nurga alt, reaalselt on ratas ikka raami suhtes ilusti keskel)

Kuna 630 rehvidega on Haapslus (ja kuuldatavasti ka paljudes muudes kohtades) momendil ikaldus, sai rehv.ee'st tellitud omale Trax Racetrax'id 630x32.
Olid odavad ja tulid imekiiresti kohale, aga kahjuks whitewallid, aga parem ikka, kui mittemidagi, sest see ainult kosmeetiline probleem. Nimelt tundub, et neid valgeid kummi ääri värvivad seal taiwanis vist natukene purjus tädid vaba käe ja pintsliga.







Vändakomplektilt sai maha korjatud esimesed ketirattad ja nende kaitsetaldrik ja peale kinnituspoltide-pukside sobivaks töötlemist ja ketiratta puhastust läheb väiksem neist (44 hambane) ainukesena külge tagasi.





Siis jääb veel paigaldada singelspeed kett ja sadul, ning saabki sellise rotikana proovisõidud ära teha ja lahenduste sobivused ära proovida, enne, kui masin osadeks lammutada ja viimistluse kalale asuda.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Järjekordne katse fixi ehitada...   Nelj Sept 23, 2010 10:05 pm

Rotikana on masin valmis ja mõned kilomeetrid sellega prooviks läbitud. Ütleks nii, et ilma vabajooksuta on võimalik sõita küll... aga et ma hakkaks aru saama, millest see ülemaailmne fixed gear'i maania jõudu saab, läheb mul vist kaua aega, kui üldse... aga ma vähemalt proovin - ega muidu ja teada ei saa, kas meeldib või mitte.













See, et esmast ahvivaimustust mus ei tekkinud, ei tähenda muidugi seda, et ma nüüd ratta viimistlemise kallale ei asuks ja seda lõpuni valmis ei ehitaks.
Õige sadul on reaalselt ka juba valmis tehtud, lihtsalt ei tahtnud valge nahaga eksemplari proovisõiduks peale panna ja sai võetud riiulist esimene ette sattunud harkovlane. Juhtraud jääb needsamad "vuntsid" aga lenksupael tuleb selga. Ülekanne 42/18 tundus täitsa sobiv olevat ja see tõenäoliselt ka jääb. Värvkattesse proovin suhtuda loominguliselt lähenedes ja vaatab, mis toon selga tuleb. Rehvidega otsustasin, et proovin sellest küljetriibu kosmeetilisest probleemist mitte niiväga häirida lasta ja mingite teiste vastu ringi vahetama neid kohe ei hakka.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
heeringas



Postituste arv : 120
Join date : 12/03/2010

PostitaminePealkiri: Re: Järjekordne katse fixi ehitada...   Laup Sept 25, 2010 9:15 am

oldmoped kirjutas:
Rotikana on masin valmis ja mõned kilomeetrid sellega prooviks läbitud. Ütleks nii, et ilma vabajooksuta on võimalik sõita küll... aga et ma hakkaks aru saama, millest see ülemaailmne fixed gear'i maania jõudu saab, läheb mul vist kaua aega, kui üldse... aga ma vähemalt proovin - ega muidu ja teada ei saa, kas meeldib või mitte.

See, et esmast ahvivaimustust mus ei tekkinud, ei tähenda muidugi seda, et ma nüüd ratta viimistlemise kallale ei asuks ja seda lõpuni valmis ei ehitaks.

Oma tähelepanekud fixed-gear eeliste suhtes:
*Ratta tunnetus on parem - jalad muutuvad jalgratta "lahutamatuks" osaks (eelduseks klipid või pedaalikorvid). Lisaks on seetõttu jõudu mõnevõrra rohkem - jalgade inerts lisaks ratta omale.
*lihtsam ehitus
*sobiliku (kiire) ülekande korral õpetab korralikult "kerima" - jalgade minimaalne rpm soovituslikult 80 ligi, või rohkem
*"pop ja noortepärane" Wink
*libedaga hea teetunnetus - jalad tunnevad kohe kui tagaratas läbi libiseb- "veojõukontroll"...

Puudused:
*piiratud kurvisuutlikus - vändad kipuvad kallutades maad riivama= raske maokas...
*probleemid mäest alla saamisega - rpm võib jalgade jaoks üsna ehmatavaks kujuneda.. (minu max. ligi 180 rpm...)
*vahest tahaks tirri ka lasta - jalgu sirutada, või selga sügada...
*pikad otsad kurnavad - piiratud ülekanded ja kipub jalgu pikapeale üle koormama (100 km otsi olen teinud, aga noh... raskem ülekanne võtab lõpuks täitsa kohviks)

Kokkuvõtteks - hea vahend lühikesteks trennideks (max 50 km) (kerimist harjutada), sobib ka linnaratta alternatiivina - siis vähe kobedamad rehvid + tugevamad jooksud vajalikud.

Treki ja rattapolo suhtes (mis ongi fixed-gear põhi "kantsideks) oskavad vast targemad sõna võtta.

Üle-eelmine suvi, sai mingi 3000 km fixiga sõidetud - see aasta jäi vahele, aga tagajooks on alles, ning ootab oma aega.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Järjekordne katse fixi ehitada...   Püh Veeb 06, 2011 9:30 pm

Elu vaikselt ikka toimub edasi.

Peale esmaseid katsetusi sai ratas täiesti molekulideks lammutatud ja viimistlemise juurde asutud.

Kõik detailid puhastatud, poleeritud ja defekteeritud.
Raam loomulikult puhastatud halja rauani ja pulbervärvitud kergelt fraktuurse värviga mustaks.
Nii see siis tükkaega juba seisis ja ootas, et millal ma hakkan rattast uuesti kokku panema.

Täna, olles millegipärast kergelt rahvuslikus etnomeeleolus, sai ka natukne triibutamisega tegeletud, et sõiduk liiga lage ja tavaline ei oleks.






Tehtud see sai, aga kuna pole juba mitmeid kuid sellise tegevusega tegelenud, siis mitte kõige paremini, ütleme hindele 3+.
Nüüd vaja veel nädalake oodata värvi lõpliku kivistumisega, et saaks triipude paksemad ääred pastaga maha poleerida ja paarist kohast ka natukene korrektuure teha... ja saabki lõpuks asuda komplekteerimise juurde.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Järjekordne katse fixi ehitada...   Reede Apr 15, 2011 12:11 am

Võib peaaegu raporteerida, et valmis (kuigi sadul tuleb vist natukene sobivam veel otsida ja see peal oleva ajutine xvz ringi vahetada) ja paar lühemat otsagi linnavahel prooviks tehtud.







... eks oma perfektsionismitaotluses ma lõpptulemusega 100% rahul ei ole vaid kriibib hinge see, et osad detailid ei ole enam oma esimeses nooruses ja ajahamba ampsud on mõnest kohast natukene liiga näha.
Samas lohutan ennast sellega, et täpselt see õige vanakooli hõng on juures olemas, nagu tahtsin.
Minu jaoks ei ole ükski brändikultus kunagi töötanud ja ehitajat, kes oma rataste tegemisel valib juppe selle järgi, milliste tootjate omad on "must have", ei saa must loodetavasti mittekunagi.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
Coldmist



Postituste arv : 4
Join date : 24/03/2011

PostitaminePealkiri: Re: Järjekordne katse fixi ehitada...   Reede Apr 15, 2011 9:21 am

Need etnohõngulised triibud teevad ratta päris huvitavaks ja ainulaadseks.
Mul oleks küsimus, et kuidas see värvitriipude kõrgemate servade silumine pastaga käib? Endal jäid ka pärast värvimist raamile mõned randid. Peen liivapaber rikub vist värvi liialt palju, sellega ei tahtnud teha.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Soobel

avatar

Postituste arv : 56
Join date : 25/11/2010
Age : 43

PostitaminePealkiri: Re: Järjekordne katse fixi ehitada...   Kolm Apr 27, 2011 11:11 am

Turisti sadulale aga pikka iga ei ennustaks.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
oldmoped
Admin


Postituste arv : 439
Join date : 24/01/2010
Asukoht : Eesti, Läänemaa

PostitaminePealkiri: Re: Järjekordne katse fixi ehitada...   Püh Mai 08, 2011 10:48 pm

Soobel kirjutas:
Turisti sadulale aga pikka iga ei ennustaks.

Päriselt Sul täitsa õigus - jutuks olev sadul läks teenitud vanaduspuhkusele juba nädal tagasi.





Ratas ise üldiselt tubli ja ma sellega juba väga ära harjunud ja rahul. Vabajooksu puudumine on ka hakanud loomulik olek tunduma. Pikemaid otsi pole küll teinud, aga nädala sees saab kõik lõunapausid sellega teises linnaotsas söömas käidud ja vahest ka niisama ringi sõidetud.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.moped.ee
plaaster

avatar

Postituste arv : 40
Join date : 02/02/2010
Asukoht : Tallinn

PostitaminePealkiri: Re: Järjekordne katse fixi ehitada...   Reede Mai 13, 2011 12:01 am

Wink
Brooksi sadul on kirss tordil. Ma enne ei osanud kuidagi suhestuda, aga juba se sadul annab velole kuidagi tervikliku kredibiilsuse.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: Järjekordne katse fixi ehitada...   

Tagasi üles Go down
 
Järjekordne katse fixi ehitada...
Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Täiskasvanute rattad :: Käsitöö ja ümberehitus-
Hüppa: